ניסוי מוצלח של מערכת הגנה מפני טילי חוף ים ברק 8 בוצע הבוקר (חמישי) סמוך לשעה 07:00. גורם בכיר בחיל הים סיפר כי מדובר בניסוי ראשון שנורה מספינת אח"י להב בלב ים, ספינת מלחמה מדגם סער 5.

"הירי הסתיים ביירוט מלא של התוקף" אמר הגורם בחיל הים. המערכת מפותחת על ידי זרוע הים ויחד עם מפח"ת. מדובר בפיתוח ייחודי המשותף לצי הישראלי וההודי. "מדובר בירי שהוא חלק מתהליך פיתוח שמקרב את המערכת לכדי מבצעיות. הכניסה של המערכת לשייטת ספינות הטילים תגדיל באופן משמעותי את היכולת של מערכת ההגנה לטווח ארוך. נשביח את העליונות הימית באופן משמעותי גם נגד מטוסים תוקפים וגם נגד טילים".

הגורם הוסיף "עם מערכות כאלו נוכל לשמור על נכסים אסטרטגיים". בעתיד חיל הים צפוי להצטייד במערכת והיא תותקן על הספינות. "הבוקר בניסוי הסרנו חלק ניקר מהסיכונים ואנחנו בדרך לנתיב והישגים משמעותיים. הפלנו מל"ט קטן יחסית, מל"ט סילוני ומהיר והוא נחשב למטרה מאתגרת לא למכ"ם אלא לניסוי במלואו", סיכם הגורם הבכיר בחיל הים.

ברק-8 היא מערכת הגנה אווירית רב-משימתית של טילי קרקע-אוויר, שפותחה על בסיס טיל הברק, ומיועדת להגנה מפני מטוסים, מסוקים, כטב"ם, טילים נגד ספינות, טילי שיוט ועוד.

מערכת ההגנה פותחה במסגרת מיזם משותף של ישראל והודו. ייעודה המקורי של המערכת להגנת כלי שיט ומתקנים אסטרטגיים ימיים, אולם בנוסף פותחה גם גרסה יבשתית. ביולי 2009 ישראל ביצעה ניסוי מוצלח בברק המשופר. מערכות המכ"ם סיפקו כיסוי של 360 מעלות ואפשרו לטילים המיירטים לבצע את משימתם כאשר הטווח המינימלי ליירוט מהספינה הוא 500 מטר.