איסורי טלפליה, עובדת זרה מנפאל בת 30, אשר נפצעה הבוקר (ראשון) באורח קל בפיגוע הדקירה ברחוב שמגר בירושלים, כשמחבל דקר אותה בגבה עם סכין ונמלט, סיפרה לעיתונאים: "בשעה 10 בערך הלכתי ברחוב. לא היו שם הרבה אנשים, ואני הייתי עם אוזניות. שמעתי מוזיקה, מישהו בא ממול, הוא היה צעיר. פתאום הוא החזיק משהו בכיס ואחר כך הוא דקר אותי וברח".

‎Posted by ‎facebook

וחות הביטחון תופסים את המחבל מפיגוע הדקירה ברחוב שמגר בירושלים
 
עוד הוסיפה על הרגעים שאחר הדקירה: "לא מצאתי מישהו שיעזור לי, אז עברתי צד ואז נהג האוטובוס בא לעזרתי. לאחר מכן הגיעו משטרות, אמבולנס. הוא פגע בי מאחור והרגשתי שנכנס לי קור לגוף, ירד לי דם. חשבתי שקודם כל כדאי למצוא מישהו שיעזור כי הוא ברח. פחדתי מאוד, קודם כל רציתי שמישהו יעזור לי. אחר כך ישבתי באוטובוס וירד לי הרבה דם".
 
"הוא לא צעק כלום, לא אמר כלום. הבנתי שזה פיגוע, כי אני שומעת על זה בחדשות, נהג האוטובוס קרא לאמבולנס ולמשטרות. לאחר מכן הגיעו כוחות הביטחון, שהצליחו לתפוס את המחבל באתר בנייה", סיפרה. כיוון שהחשוד נמלט מן המקום, כוחות גדולים של משטרה ומג"ב שהגיעו לאזור, סגרו את הזירה ואתרי בניה סמוכים, והחלו סריקות נרחבות. תוך זמן קצר מאד עצרו באחד מאתרי הבנייה את המחבל החשוד, פלסטיני בן 17 וחצי תושב השטחים, שענה לתיאור שנמסר.

בסרטון שנחשף נראית הובלת המחבל לחקירה, רגעים לאחר שאותר באתר בנייה בו הסתתר לאחר המעשה. בחקירה ראשונית בזירה, המחבל החשוד קשר עצמו לאירוע. כמו כן נתפסה גם הסכין ששימשה ככל הנראה את המחבל במהלך הפיגוע. בנוסף עוכבו לחקירה שני פלסטינים נוספים. התיירת פונתה ע"י מד"א לבית החולים במצב קל והחשוד הועבר לחקירה במפלג לתפקידים מיוחדים בימ״ר ירושלים. 



לכידת המחבל. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

סגן מפקד מחוז ירושלים, תת ניצב אבשלום פלד, התייחס לאירוע ואמר כי "מדובר במציאות ביטחונית מורכבת, עם זאת הפריסה המבצעית הרחבה של השוטרים בירושלים מאפשרת תגובה מהירה וסיום האירועים במהירות. השוטרים ולוחמי מג״ב מהווים מגן אנושי לאזרחים ופועלים מדי יום בחירוף נפש למען ביטחונם". 
 
חובש רפואת חירום במד"א דוד תורג'מן ופאראמדיק מד"א אהרון אדלר סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו במושב הקדמי בתוך האוטובוס אישה כבת 30 בהכרה מלאה עם פצע דקירה בפלג גופה העליון, העברנו אותה מהאוטובוס לאמבולנס ותוך כדי פינוי הענקנו לה טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, חבישה ומתן נוזלים ופינינו אותה לבי"ח שערי צדק כשמצבה מוגדר בינוני ויציב". 


זירת הפיגוע, הבוקר. צילום: חטיבת דובר המשטרה

מוקדם יותר הבוקר שוטר מג"ב כבן 20 נדקר ברחוב הגיא סמוך לשער שכם בירושלים. המחבל נורה וחוסל. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו לשוטר הפצוע טיפול רפואי ופינו אותו לבית חולים הדסה עין כרם בבירה, כשהוא סובל מפצע דקירה בפלג גופו העליון ומוגדר במצב קל. 
 
 
לאחר תחקיר של הארע הסתבר כי תושב שטחים כבן 38 הגיע מכיוון שער שכם לכיוון רחוב הגיא והבחין בשני לוחמי מג"ב שהיו בסיור. כאשר הם חלפו על פניו הוא שלף סכין, ותוך צעקות 'אללה ואכבר' דקר לוחם מגב בצווארו. הלוחמים הגיבו במהירות, דרכו את נשקם ונטרלו את המחבל. בחיפוש על גופו של המחבל נתפסה סכין נוספת. 
 
יחיאל שטרן, מתנדב באיחוד הצלה שהגיע לזירה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בצעיר שנדקר בפלג גופו העליון. בסיוע רופא המתנדב באיחוד הצלה הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הוא לבית החולים כשהוא בהכרה מלאה. עוברי אורח סיפרו כי בוצע ירי לעבר המחבל, שביצע את הפיגוע בסמוך למיקום בו נרצחו אהרן בנט ונחמיה לביא". 

חובש רפואת חרום במד"א, יגאל מזרחי שהגיע למקום עם הטרקטורון של מד"א שנע בסימטאות העיר העתיקה, סיפר: "הגעתי ככונן מד"א עם הטרקטורון של מד"א לרחוב הגיא סמוך מאוד למקום הפיגוע שבו נהרגו נחמיה לביא ואהרון בנט. ראיתי שם צעיר כבן 20 יושב בהכרה מלאה, הוא סבל מפצע דקירה בפלג גופו העליון, העלנו אותו לטרקטורון תוך שאנחנו מעניקים לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימום ופינינו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א, שהמתינה לנו בשער שכם ופינתה אותו לבית חולים כשמצבו מוגדר קל עד בינוני ויציב".