שוב טבח בארצות הברית:  בני זוג חשודים כי ביצעו ירי המוני במהלכו נהרגו 14 בני אדם ונפצעו 17 במרכז רווחה בדרום קליפורניה, והשניים נהרגו הלילה (חמישי) במהלך קרב יריות שנמשך שעות לאחר הירי, כך דיווחו הרשויות. חשוד שלישי נעצר בקרבת מקום, אך עדיין לא ברורה מידת מעורבותו. גם המניע למעשה טרם ידוע.



משפחתו של החשוד, סאייד רזואן פארוק, בן 28, אמריקני ממוצא פקיסטני, לא הצליחה לאתר אותו או את אשתו עד כה, כך מסר חוסאם אילוש, מנכ"ל המועצה ליחסים איסלאמים-אמריקנים. פרחאן חאן, גיסו של החשוד פארוק, אמר לכתבים: "אין לי מושג למה הוא יעשה דבר כזה. אין לי שום מושג. אני בהלם בעצמי". חאן הוסיף כי שוחח לאחרונה עם פארוק לפני כשבוע, כך דווח ב-CNN.

האשה החשודה בביצוע הירי זוהתה כטאשפין מאליק, בת 27, הנשואה או מאורסת לפארוק. מפקד משטרת סן ברנדינו ג'ארד בורגואן אמר כי פארוק הוא עובד מחוז בארצות הברית שהשתתף בחגיגות המולד במרכז הטיפולי "אינלנד", ולאחר מכן חזר וביצע את הירי המסיבי במשתתפים. עוד הוסיף מפקד המשטרה כי פארוק ומאליק ככל הנראה היו היורים היחידים במסע ההרג ההמוני, שאותו כבר מסמנים כהתפרצות הקטלנית ביותר של אלימות נשק חם מאז דצמבר 2012, אז התרחש הטבח בבית הספר היסודי "סנדי הוק" בניוטאון, קונטיקט.


שתי נשים המחפשות את קרוב משפחתן, שיתכן והיה באירוע. צילום: רויטרס 


קצין משטרה נפצע במהלך קרב היריות עם שני החשודים, שהתעמתו עם השוטרים לאחר שנמלטו ברכב מזירת הירי בסן ברנרדינו, כ-100 ק"מ מזרחית ללוס אנג'לס, כך דיווחה המשטרה המקומית. 


סן ברנדינו, הבוקר. צילום: רויטרס

מסע ההרג המטורף, התחולל במהלך מסיבת חג המולד בקמפוס של המרכז הקהילתי "אינלנד", שהושכר למחלקה לבריאות הציבור של המחוז לכבוד האירוע. המקרה הקשה הוא עוד דוגמא של התגברות האלימות ומסעות הירי הקטלניים בארה"ב, מאז הטבח בבית הספר היסודי בניוטאון, קוניטיקט, בדצמבר 2012, בו נהרגו 27 בני אדם, כולל היורה. 

צוות משטרתי שביצע חיפוש בכנסייה במהלך המצוד אחרי היורים. צילום: רויטרס 

מפקד המשטרה ג'רוד בורגן, דיווח במסיבת עיתונאים כי הרשויות גם עצרו אדם, חשוד שלישי במעשה, שנראה בורח מרכב המילוט, אך החוקרים לא היו בטוחים כי הוא מעורב במקרה. בורגן הוסיף כי ייתכן וישנו אדם שלישי שהשתתף בירי, וכי ישנם אנשים נוספים ש"מעורבים" בתכנון הפשע. 
בורגן אף דיווח כי שני החשודים שנהרגו היו חמושים ברובי סער ואקדחים והיו לבושים בבגדים "בסגנון תקיפה". מפקד המשטרה אמר כי אינו יודע מהו המניע שעמד מאחורי הפשע הנורא. 

 מחוץ זירת הטבח בבסן ברנרדינו. צילום: רויטרס 


דיוויד בוודיץ', מנהל מחוז ב-FBI, אמר כי הרשויות אינן שוללות כי הירי הוא מעשה טרור. "זו אפשרות, אך איננו יודעים זאת", אמר לכתבים. "זה אפשרי שמדובר בכיוון הזה, אך אפשרי גם שלא".