למרות הודעתו של אבי וורצמן כי אין בכוונתו לחזור לכנסת במקומו של ינון מגל שנאלץ לפרוש, מכהן הח"כ לשעבר החל מהיום (חמישי) בשעה 14:00 כח"כ לכל דבר ברשימת הבית היהודי, ושמו אף מתנוסס על לוח הנוכחות של הח"כים במשכן הכנסת.



עם זאת, וורצמן, שהעדיף לדבריו להמשיך ולנהל את המוסד השיקומי עלי נגב על פני חזרה לפוליטיקה, יכהן כח"כ במשך 32 שעות בלבד עד למועד שבו יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, יחזור לכהן בכנסת.



כזכור במסגרת החוק הנורבגי התפטר בנט מהכנסת כדי לפנות מקום עבור ח"כ שולי מועלם. מרגע שינון מגל התפטר מהכנסת נחשבת שולי מועלם לחברת כנסת מן המניין ועל כן כשבנט החליט לחזור ולכהן כח"כ מי שיצטרך לפנות את מקומו, על פי החוק הנורבגי, הוא וורצמן.




ח"כ ל-32 שעות בלבד. העמוד של ח"כ אבי וורצמן. צילום מסך: אתר הכנסת


כדי שיוכל לחזור לכנסת נאלץ בנט להתפטר מן הממשלה. מכתב ההתפטרות הוגש אמש והוא יכנס לתוקף ביום ראשון ב-10:00 בבוקר. אז ישוב להיות חבר כנסת, הממשלה תאשרר מחדש את מינויו לשר ובאותו רגע וורצמן יפלט מהכנסת.



אחת השאלות המסקרנות היא מדוע יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט עשה את כל הזיגזג הזה כדי לחזור לכנסת, שכן אם לא היה חוזר מנכ"ל המפלגה ניר אורבך היה מושבע לח"כ במקום וורצמן.



מהבית היהודי נמסר בתגובה ההסבר הבא: "אבי וורצמן, למרות שהחליט להישאר בניהול הכפר השיקומי, מבקש לשמור לעצמו את האופציה לשוב בעתיד ולכהן בכנסת. אם היה מתפטר מרשימת הבית היהודי הוא לא יכול היה לממש במהלך הקדנציה הנוכחית את החוק הנורבגי. לכן בתאום עם בנט הוא העדיף ל"עזוב" את הכנסת באופן אוטומטי ברגע שבנט שב לכהן כח"כ וזה יאפשר לו בעתיד, אם ירצה בכך, לשוב ולכהן בכנסת ה-20. במקרה כזה בנט הבטיח לו לפנות לו מקום ברשימה".