47% מהציבור סובר כי כוחות הביטחון אינם עושים מספיק כדי לטפל בטרור היהודי, כך עולה מסקר שפורסם היום (חמישי) בערוץ הכנסת. מנגד, 43% סבורים שכוחות הביטחון כן עושים מספיק כדי להילחם בתופעה. השאלה עלתה בעקבות הפרסום כי המשטרה והשב"כ עצרו חשודים יהודים בחשד לרצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא.



באותו עניין 58% סבורים שלכוחות הביטחון יש די אמצעים משפטיים כדי להתמודד עם טרור יהודי. לעומם 30% שסבורים כי אין בידיהם כלים משפטיים מספקים.



בסקר, שנערך על ידי מכון פאנלס פוליטיקס, נשאלה גם השאלה "האם אתה מקבל או לא מקבל את הטענה שכוחות הביטחון לא עושים די בנוגע לטרור היהודי בשל לחצים או חשש מלחצים 'של פוליטיקאים'". 48% השיבו שהם לא מקבלים את הטענה לעומת 41% שהשיבו בחיוב.



הפריימריז –עדיין השיטה הכי טובה


הסקר בדק גם את עמדות הציבור בעקבות הממצאים החמורים של דו"ח מבקר המדינה לגבי מועמדים בפריימריז של המפלגות השונות לכנסת. מהסקר עולה כי, רוב גדול של הציבור, 55%, עדיין סבור כי הפריימריז היא השיטה הטובה ביותר לבחור מועמדים לכנסת.



רק 25% מן הציבור סבורים כי בחירת רשימת המועמדים על ידי מנהיג המפלגה, כמקובל למשל ביש עתיד, עדיפה על פני פריימריז.



הסקר בדק גם את עמדת הציבור לגבי ההצעה לאפשר לישראלים הגרים בחו"ל להצביע בבחירות לכנסת. הממצאים מעלים כי 54% מהציבור מתנגדים לכך לעומת 39% שמסכימים. כזכור, ראש הממשלה הורה השבוע על הקמת שני צוותים קואליציוניים בראשות השר יריב לוין וח"כ צחי הנגבי שינסו לקדם חקיקה בנושא הצבעת ישראלים בחו"ל ושינוי שיטת הממשלה.



בהקשר זה, הסקר מלמד כי רוב הציבור, 56%, תומך באופן עקרוני בצורך לשנות את שיטת הממשל בישראל, בלי להיכנס לפרטים, לעומת 30% שסבורים כי אין לשנותה.



תמיכה במפכ"ל החדש


מי שזוכה לתמיכה גדולה בסקר הוא המפכ"ל החדש רוני אלשיך שנכנס היום לתפקידו. 70% מהציבור תומכים במינוי ורק 13% מתנגדים. 58% מהציבור סבורים כי המשימה הראשונה שבה המפכ"ל החדש צריך לעסוק בה היא מצב ביטחון הפנים לעומת 14% הסבורים שעליו לעסוק בראש וראשונה בנושא ההטרדות המיניות במשטרה, 9% שסבורים כי עליו לעסוק קודם בפשיעה הפלילית ואותו אחוז שסבור כי עליו לעסוק תחילה בטרור היהודי.



בסקר נבדקה גם סוגיית מתווה הגז שנדון בממשלה ובכנסת. מתברר כי רוב מוחלט של הציבור, 63% , עמיד על עצמו כי הוא אינו מבין במה מדובר לעומת 35% שטוענים כי הם כן מבינים בנושא. באותו עניין 59% מהציבור סבורים כי השר לאיכות הסביבה אבי גבאי, המתנגד למתווה הגז, היה צריך להעיד השבוע בפני ו עדת הכלכלה למרות התנגדות ראש הממשלה בנימין נתניהו, לעומת 15% הסבורים כי היה עליו להימנע מלעשות כן.