"ייתכן שהירי בסן ברנרדינו קשור לטרור, אבל אנחנו עדיין לא יודעים, ישנה גם אפשרות שמדובר באירוע שקשור למקום העבודה", כך אמר היום (חמישי) נשיא ארצות הברית ברק אובמה בתגובה לטבח העיר שבדרום קליפורניה, בו נרצחו 14 בני אדם ונפצעו 17, על ידי סעיד פארוק, שחוסל עם אישה נוספת - טשפין מאליכ -  לאחר מרדף של כוחות הביטחון.



לדבריו, יכול להיות שישנם מניעים שונים שהובילו למעשה, מה שמסבך את החקירה, אך הבטיח שהחוקרים ירדו לשורש העניין.



הנשיא ציין שהיורים היו מצוידים בנשק וככל הנראה היתה להם גישה לנשק נוסף בבתיהם, "אבל אנחנו עדיין לא יודעים למה הם עשו זאת".



אובמה אמר שה-FBI לקח פיקוד על החקירה ותשאל עדים ועובדים, סרק את הרשות החברתיות ואת הרשומות האלקטרוניות על מנת לשחזר את האירועים שהובילו מתקפה. "אני יכול להבטיח לציבור האמריקאי שאנחנו נפתור את התעלומה, ונהיה דרוכים כתמיד בהגעה אל העובדות.



עוד אמר נשיא ארצות הברית, כי השכיחות של אירועי הירי ההמוניים, גרמה לאמריקאים לחשוב "שאין מה לעשות נגדם". הוא שיבח את כוחות השיטור על המקצועיות שלהם ואמר: "אנחנו לא יכולים להשאיר למקצוענים לטפל בבעיות של סוג כזה של מקרים. לכולנו יש תפקיד למלא כדי לוודא שאם יש אנשים שרוצים לפגוע באחרים, נעשה את זה קצת יותר קשה בשבילם, משום שעכשיו זה יותר מדי קל".



אובמה סיים את דבריו, כשאמר: "אנחנו צריכים לחפש בתוכנו כחברה כדי לנקוט בצעדים שיקשו - לא יהפכו לבלתי אפשרי - על יחידים להשיג גישה לכלי נשק".