מפגש של סולידריות: יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה נפגש אתמול בוושינגטון עם סלהאטין דמירטאש, יו״ר מפלגת העם הדמוקרטית (HDP), לאחר ששניהם נכנסו לרשימת "מאה הוגי הדעות החשובים" של המגזין פורן פוליסי. מפלגת העם הדמוקרטית הינה מפלגה המאחדת תחתיה את המיעוט הלאומי הכורדי בטורקיה ואת הכוחות הדמוקרטיים השמאליים במדינה. המפלגה זכתה לתמיכה חסרת תקדים בשני סבבי הבחירות האחרונים בטורקיה וכיום היא המפלגה השלישית בגודלה.



שני המנהיגים שוחחו על הדמיון בין שני המאבקים - של המיעוט הכורדי בטורקיה והמיעוט הערבי פלסטיני בישראל. על אפליה ממוסדת, הריסות בתים, הזנחה ועוני. בנוסף דנו המנהיגים על ההסתה ששני הציבורים חווים, המכוונת כלפי כלל הציבור וכלפי ההנהגה הפוליטית, מתוך ניסיון מכוון ואסטרטגי להדיר אותם מהמשחק הפוליטי ולנטרל את כוחם והשפעתם על עתיד המדינה.



שני המנהיגים דיברו בהתרגשות על הבחירה המשותפת של הכורדים בטורקיה ושל הערבים בישראל - בתגובה להסתה ולניסיון לייצר הפרדה גזענית בין האוכלוסיות, להקים רשימות משותפות ששמות דגש על דמוקרטיה, פתיחות ופנייה לכלל הקבוצות המוחלשות בחברה ועל התקווה שבמאבק משותף למען דמוקרטיה ושוויון.



יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ עודה, אמר בסיום הפגישה: ״שמחתי לפגוש מנהיג שכמוני מאמין שדרך השותפות והדמוקרטיה היא הדרך הצודקת והנכונה, אל מול ההסתה והשנאה. שנינו נמצאים כאן על מנת להשמיע את הקול של הציבורים אותם אנחנו מייצגים, קול שכמעט ואינו נשמע בזירה הבינלאומית. שנינו יודעים שהדרך הדמוקרטית והשוויונית תנצח בסוף גם בישראל וגם בטורקיה".