שר העלייה והקליטה זאב אלקין, התייחס הבוקר (שישי) בראיון ברשת ב' לדבריו של נשיא המדינה ראובן ריבלין שאמר כי הוא רוצה קונפדרציה של שתי מדינות - ישראלית ופלסטינית. אלקין אמר כי לדעתו "הרעיון אינו ישים".



נשיא המדינה אמר בראיון למגזין הצרפתי "פוליטיק אינטרנציונל" כי הוא מעוניין בקונפדרציה בין שתי מדינות - ישראלית ופלסטינית, עם גבול ותוך חילופי שטחים, אך עם צבא אחד בין הים לירדן וקיומן של שני פרלמנטים ושתי חוקות. לטענת הבית הנשיא, אין זה שינוי בעמדתו וכוונתו היא ישות פלסטינית ולא מדינה עצמאית.



השר אלקין אמר: "אני מכיר את ריבלין שנים רבות ותמכתי במועמדותו לנשיאות שנים רבות ואחד מהמאפיינים שלו הוא התנגדותו למדינה פלסטינית. אני מקבל את טענתו שאין זאת כוונתו ואני שמח שבבית הנשיא יושב אדם שזאת עמדתו האידאולוגית. לגופו של הרעיון, הרעיון לדעתי אינו ישים, על מי אנו מדברים? אתה יכול לדמיין קונפדרציה שמצד אחד יש את החמאס, האם אותם נציגי חמאס יעבדו יד ביד עם נציגי מדינת ישראל? זאת לא מחלוקת על מקום זה או אחר, זאת מחלוקת על קיומנו".



בנוסף, יוסי ביילין התראיין גם הוא ואמר כי "הקונפדרציה היא דרך של אנשי שלמות הארץ לאמץ את רעיון שתי המדינות. אנשים מלב הימין כמו שרון, אולמרט ואולי גם ריבלין הבינו שתוך שנים ספורות במצב הנוכחי נהיה מיעוט ששולט ברוב. אבל אל תשלו את עצמכם, קונפדרציה היא בין שתי מדינות וכל מדינה מחליטה מה מעבירים לרשות העליונה. קונפדרציה תאפשר גם למתנחלים להישאר בבתיהם. אני בהחלט תומך בפתרון הזה, הוא מאפשר לאנשים שבאים מהימין של שלמות הארץ לחיות עם מדינה פלסטינית בתוך המסגרת הזאת".