ביום שלישי השבוע הדהים מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, בהודעה שפרסם, בה, מלבד העובדה שחשף את שמה של בתו שאך נולדה, מקס, חשף את כוונתו לתרום 99% ממניות הפייסבוק האישיות שלו.

צוקרברג לא פירט בהודעה לאן יתרמו הוא ואשתו את הכסף, אולם כתב שישנם מספר תחומים שמעניינים אותו, בהם ריפוי מחלות, לימוד אישי, אנרגיה נקיה, חיבור אנשים, בניית קהילות חזקות, הפחתת העוני, שוויון זכויות ויצירת קרבה בין עמים. 
לפני מספר ימים אף הודיע צוקרברג כי הוא מצטרף למייסד מייקרוסופט ביל גייטס ומשקיע בקרן לאנרגיה נקיה, ש"תשקיע ברעיונות שיכולים לשנות את הדרך בה כולנו צורכים אנרגיה". 

הודעתו של צוקרברג משכה מן הסתם תשומת לב רבה, בעיקר נוכח השווי העצום של רכושו - 45 מיליארד דולר. בעוד שרבים, בהם ביל גייטס ומיייקל בלומברג שיבחו אותו על נדיבותו, אחרים הביעו תמיהה על הצעד ואף פקפקו במניעים שלו. 
כעת צוקרברג, שמחפש להפיג מעט מהדאגות שעורר הצעד שלו, החליט להבהיר כיצד הוא ואשתו פריסיליה צ'אן מתכננים לחלק את כספם. 
"תחומי ההתמקדות הראשוניים שלנו הם למידה מותאמת אישית, ריפוי מחלות, חיבור בין אנשים ובניית קהילות חזקות", אמר צוקרברג. "כבר השקענו הרבה בתחומים הללו במהלך חמש השנים האחרונות: בחינוך, מדע, בריאות וגישה לאינטרנט", הוסיף.
צוקרברג התייחס לטענות לפיהן ייסוד הקרן היא דרך להתחמק מתשלום מיסים, ואמר כי בכך שהחברה היא בע"מ, היא עדיין תשלם מיסים. 
"באמצעות השימוש בחברה בע"מ במקום הדרך המסורתית, אנו לא מקבלים שום הטבות מס מהעברת מניות הפייסבוק שלנו לקרן צוקרברג-צ'אן, אבל אנחנו מרוויחים גמישות לביצוע המשימה שלנו באפקטיביות יותר. למעשה, אם היינו מעבירים את המניות בדרך מסורתית, אז היינו מקבלים הטבות מס מידיות. אבל כעת, נשלם מס על רווחי הון כמו כולם, כי המניות שלנו מועברות לחברה בע"מ". 
הוא גם אמר כי בפורמט הזה יוכלו בני הזוג לבצע השקעות שיעזרו  להגשים את המטרות שלהם.