הפוליטיקאי לשעבר, העיתונאי והסופר יוסי שריד, הלך לעולמו הערב (שישי) והוא בן 75 במותו. שריד נפטר לאחר שעבר דום לב ומצבו הוגדר קשה מאוד. הוא קיבל טיפול רפואי צמוד אחרי האירוע, אך מותו נקבע לאחר מאמצי החייאה שלא צלחו. שריד הותיר אחריו אישה, דורית, ושלושה ילדים.



בשעות הערב הוזנקה ניידת טיפול נמרץ של מד"א לביתו של שריד, לאחר שאיבד את הכרתו. חובשים ופאראמדיקים של מד"א ביצעו במקום פעולות החייאה במשך למעלה משעה ולאחר מכן נאלצו, כאמור, לקבוע את מותו. לפני כעשור, בשנת 2004, עבר שריד ניתוח להסרת גידול שפיר מראשו, ניתוח שהסתיים בהחלמה מהירה ובחזרה מלאה לתפקוד. 

המערכת הפוליטית סופדת לשריד: כל התגובות

יו"ר מרצ זהבה גלאון מסרה עם ההודעה על מותו: "גדול אוהבי ישראל וגדול אוהבי הישראלים, שר וח"כ דגול, מגדלור של מוסר ואחריות ומופת של מנהיגות. זוהי אבדה כבירה למדינה, ואבדה אישית שאין לתאר במילים. שריד היה חברי משנת 1984, כשעזב את מפלגת העבודה והפכנו שותפים לדרך. מאז הוא ליווה מקרוב אין ספור רגעים משמעותיים בחיי ובדרכי הפוליטית. יוסי היה מורה דרך, פנומן של מילים, חד וחריף, שהשמיע קול צלול, ברור, חסר פחד ועקבי". עוד אמרה גלאון: "כשיוסי עלה לדבר, החדר היה משתתק, וכשהיה מוציא לפועל את תכניותיו, דבר לא עמד בדרכו להישג. יוסי אהב את ישראל ואהב את הישראלים, ואת האהבה שלו הוא תרגם לעבודתו כשר חינוך חברתי, שחילק את התקציבים באופן הוגן והיטיב עם הפריפריה, השקיע במגזר הערבי ובלימודי האזרחות והדמוקרטיה."
 
את הקריירה הפוליטית שלו החל שריד כיועצו של פנחס ספיר. הוא כיהן בין היתר לאחר מכן כיועצו של ראש הממשלה לוי אשכול וחבר בוועידת החוץ והביטחון של הכנסת. בין תפקידיו הבולטים: יושב ראש מפלגת מרצ, שר החינוך, השר לאיכות הסביבה ויו"ר האופוזיציה. 

צילום: פלאש 90
 

בשנת 1984 פרש שריד מהמערך למפלגת רצ, ובזכות יחסיו הטובים של מנהיג מפ"ם, אוחדו התנועות והוקמה מרצ בראשות שלומית אלוני. בשנת 1996 החליף שריד את אלוני בהנהגת המפלגה וכיהן בתפקיד יו"ר המפלגה עד שנת 2003. במסגרת הסכם קואליציוני אחרי הבחירות לכנסת ה-15 בשנת 1999, מונה שריד לשר החינוך בממשלתו של אהוד ברק. בשנת 2001, עם ניצחון אריאל שרון, הפך שריד לראש האופוזיציה. עם הצגת מדגם הבחירות של שנת 2003, וההודעה כי מרצ ירדה לשישה מנדטים, התפטר שריד מתפקידו אך נשאר כח"כ ובשנת 2005 הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים.

בשנת 2013 התבטא שריד בבוטות נגד הרב עובדיה יוסף ז"ל. בראיון לתוכניתו של גיא זהר אמר שריד כי לצד פרסומים בדבר הערכות שונות על הרב ועל החותם שהוא הטביע על החברה הישראלית - יצאו מפיו אמרות נוראיות: "על חיילי צה"ל הוא אמר שהם נהרגים כי הם לא שומרי שבת. על ניצולי שואה הוא אמר שמדובר בנשמות חוטאות". העימות המתמשך בין השניים החל כשעלה רעיון הנסיגה החד צדדית מלבנון, רעיון ממנו הביע תחילה שריד הסתייגות. שנה לאחר מכן פרשה מפלגת מרצ מהממשלה (שהייתה בראשות ברק) בשל עימות בין מרצ וש"ס סביב תקצוב מערכות החינוך של ש"ס, במסגרתו כינה יוסף את שריד "המן הרשע".
לאחר פרישתו מהנהגת מרצ, שריד הקדיש זמנו לכתיבה. הוא פרסם קובצי שירים ושיריו אף פורסמו מעת לעת בעיתונים. כמו כן החל לפרסם טור ב"הארץ", בו מתח ביקורת על אירועים ואישים בחברה הישראלית. בין ספריו שראו אור: "פגישה זרה במקום אחר: שירים", "זה הניתוח שלי", לפיכך נתכנסנו", "שירים אחרי".
 
צילום: פלאש 90