המערכת הפוליטית כואבת את לכתו של יוסי שריד ז"ל, השר וחבר הכנסת לשעבר, אשר הלך לעולמו הלילה (שישי) בביתו לאחר דום לב. יו"ר מרצ, זהבה גלאון, ספדה לשריד, שהיה בעבר יו"ר המפלגה: "אני אבלה וכואבת את לכתו של יוסי שריד, שר, חבר כנסת ומנהיג דגול. יוסי היה מורה דרך, מגדלור של מוסר ואחריות, גדול אוהבי ישראל ומופת של מנהיגות. פנומן של מילים, חד וחריף, שהשמיע קול צלול, ברור, חסר פחד ועקבי". 



עוד סיפרה גלאון: "שריד היה חברי משנת 1984, כשעזב את מפלגת העבודה והפכנו שותפים לדרך. מאז הוא ליווה מקרוב אין ספור רגעים משמעותיים בחיי ובדרכי הפוליטית. זוהי אבדה כבירה למדינה כולה, ומעבר לזה, אבדה אישית שמילים לא יוכלו לתאר. כשיוסי עלה לדבר, החדר היה משתתק, וכשהיה מוציא לפועל את תכניותיו, דבר לא עמד בדרכו להישג. יוסי אהב את ישראל ואהב את הישראלים, ואת האהבה שלו הוא תרגם לעבודתו כשר חינוך חברתי, שחילק את התקציבים באופן הוגן והיטיב עם הפריפריה, השקיע במגזר הערבי ובלימודי האזרחות והדמוקרטיה".

לסיום אמרה גלאון: "שריד ייצג באישיותו ובעשייתו את דמותה הטובה ביותר של מדינת ישראל - מחנכת, חילונית, דמוקרטית, שוחרת שלום, שוויון ואהבה. שריד הפך את ישראל במו ידיו למדינה טובה יותר בכל תפקיד שמילא, ואנחנו מתחייבים להמשיך לפעול למען אותם ערכים ביתר שאת".


צילום: נתי שוחט, פלאש 90

יו"ר סיעת מרצ, אילן גילאון, ספד לו ואמר: "יוסי שריד היה פוליטיקאי, עיתונאי ואיש רוח דגול, אך מעל לכל מחנך שראה בחינוך הדורות הבאים את שליחותו הראשונה במעלה. הוא הנהיג את מרצ בימים בהם היתה שותפה בממשלות השמאל כשר חינוך, וייזכר לעד כמי שהטביע חותם בל יימחה על החינוך בישראל. לאחר שליחותו הפוליטית היה לעיתונאי ואיש ספר בעל לשון חדה כתער וקול טהור ונאמן לערכי ההומניזם, זכויות האדם והשלום. דמותו תהא חקוקה בלבנו לעד. יהי זכרו מבורך".

מזכ"ל המפלגה מוסי רז, גם כן ספד באמרו "אני נפרד ממנהיג וקולגה. יוסי היה גיבור ילדותי שהוביל את המאבק נגד מלחמת לבנון הארורה ונגד הכיבוש. בכל הפעמים שניתנה לי זכות הבחירה הצבעתי עבורו, ראשית מערך, אחר כך רצ ואחר כך מרצ. יוסי היה חלוץ מחנה השלום הישראלי שבלעדיו לא יהיה עוד מה שהיה"

"אמת אמיצה ולא מתפשרת"

ראש האופוזיציה יצחק הרצוג, אמר כי "יוסי שריד היה מנהיג חשוב של מחנה השלום הישראלי. מנהיג שקולו החד והצלול עמד תמיד, בעיקשות וחריפות, על אמת אמיצה, לא מתפשרת, שהאמין בה בכל ליבו. אותו קול רם וייחודי הוא שהביא את מרצ להישגים בלתי נשכחים, והפך אותו לשר חינוך שהותיר חותם עמוק על מערכת החינוך והמדינה כולה. אמונותיו, כתביו ופועלו יישארו כמורשת מפוארת שתלווה את כולנו עוד שנים רבות. אני משתתף בצערם העמוק של דורית והמשפחה כולה. יהי זכרו ברוך".

חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני), פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה: "מותו של לוחם על ליבה של המדינה. אפשר היה לא להסכים עם שריד, אי אפשר היה לא להקשיב לדבריו החדים כתער. גם כשנשמע ציני הוא דיבר מהמקום הכי כואב ולא ציני שיש. יהי זכרו ברוך".

יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ מרב מיכאלי אמרה: "אני מעריצה את יוסי שריד מאז יוני 1982- הייתי בכתה י' באותה השנה כשפרצה מלחמת לבנון. היחידי שהתנגד לה אז בפה מלא ובקול רם וצלול היה יוסי שריד. לכל השאר לקח יותר או פחות זמן להבין שזאת מלחמת שולל ואני זוכרת כמה התפעלתי מהאומץ שלו לצאת לבדו נגד המלחמה. זה היה יוסי שריד. קול צלול וברור בעד ישראל והאזרחיות והאזרחים שלה. קול חכם, חד, לא מתחנף. חילוניות יהודית שמאמינה בשלום ודורשת אמת. הוא היה מודל להרבה מאיתנו ועכשיו הוא אבדה גדולה מאד לכולנו, גם לאלה שהתנגדו לו. הוא קול שישראל זקוקה לו היום יותר מתמיד, וזאת האחריות שלנו להמשיך להשמיע אותו. כמה עצוב להיפרד ממנו, כל כך בטרם עת״.

יריב אופנהיימר מסר עם ההודעה על מותו: "שריד היה עמוד האש לפני המחנה. מעולם לא נכנע לפופוליזם, תמיד ידע לומר את האמת בצורה חדה, ברורה, ונוקבת, זהו יום עצוב למחנה השלום הישראלי".