שלוש עונות מצליחות עד מאוד בניקולודיאון גרמו לחברי "הצחוקייה" להבין שהם יכולים לעשות את זה גם על הבמות. התוצאה: תוכנית הסטנד־אפ הראשונה לילדים בהופעה חיה. מגוון הנושאים שבהם עוסקים המצחיקנים - מורן קל, נגה דאנג'לי, עופר ומאור, ליעוז שם טוב, גרופר ותמיר – רבים. גם המערכונים מגוונים ופונים בדיוק לקהל שלהם: בית הספר, חוגים, הורים וחברים.



"החלטנו שאנחנו כותבים סטנד־אפ שיצחיק קודם כל אותנו", אומר מאור הרוש, חבר בצמד "עופר ומאור" שמופיעים ב"הצחוקייה" עוד מהעונה הראשונה. "אנחנו לא מתיילדים ולא כותבים מערכונים שמיועדים לילדים, ובעיקרון לוקחים גם קטעים שכתבנו למבוגרים, ומצנזרים את הדברים שילדים פחות צריכים לשמוע. הבנו שזה אפילו אתגר אותנו, להצחיק אותנו ואותם. זה עוזר לחדד את הקומיקאי שבתוכנו".



הצלחתם לפצח מה ילדים אוהבים לראות?


עופר בן שבת: "שמנו לב שהילדים אוהבים לראות את מה שהמבוגרים אוהבים. כבר היו ילדים שציטטו משפטים מתוך הסדרה 'זגורי אימפריה', שבה הופענו. יש אומנם הבדל בין ילדים קטנים מאוד, שיעדיפו יובל המבולבל למשל, לילדים גדולים יותר, מגיל 8 בערך עד 120, שהם הקהל שלנו. אז גם אם אין לנו מערכון על הורים שמתווכחים, כדי להתאים אותו לילדים, נעשה אותו מנקודת מבט של ילד שהוריו רבים".



הרוש ובן שבת הם צמד קומי כבר למעלה מ־20 שנה, עוד מהתיכון. "כל הזמן היינו יחד", אומר בן שבת. "חברים הכי טובים. למדנו במגמת תיאטרון במשך שלוש שנים, ומשם לקחו אותנו לתוכנית רדיו בלב המדינה". גם בצבא הם שירתו יחד, בנח"ל הקהילתי, מסלול ייחודי שמשלב שנה וחצי של שירות קרבי ושנה וחצי של היאחזות בתוך העיר לוד. "זו הייתה תרומה לקהילה, שם עשינו תיאטרון ותוכנית קומית בערוץ הטלוויזיוני הקהילתי", אומר הרוש.



שניהם עובדים חזק ברשת, ובערוץ היוטיוב שלהם נרשמו כבר 6 מיליון צפיות. הם עושים בעיקר פארודיות על שירים מוכרים (חפשו את "מלכת השושנים"), והפרודיה שלהם על "דרך השלום" של פאר טסי צברה שני מיליון צפיות. "זה דבר שגם ילדים וגם מבוגרים אוהבים", הם אומרים. "הפארודיות חשפו אותנו לכל הקהלים".



איך הגעתם להופיע בפני ילדים?


הרוש: "הדרך שלנו פשוט קרתה מעצמה. כתבנו והופענו למבוגרים, ואז שמעו עלינו מ'הצחוקייה' ופנו אלינו. לקחנו חלק מהקטעים והורדנו גסויות, שלא קשורות לעולם התוכן של הילדים. מה שנשאר זה סיטואציות קומיות שכולם יכולים להתחבר אליהן".



חששתם מהמיצוב, להיות סטנדאפיסטים לילדים?


בן שבת: "ראינו שיש תופעה שכולם עושים כיום הכל. אנחנו בהגדרה לא אמני ילדים, אלא גם ילדים באים להופעה שלנו. אנחנו לא היחידים. שחר חסון למשל, שמופיע למבוגרים, וההופעות שלו משולחות רסן, עשה בחנוכה שעבר הופעות לילדים והתאים את עצמו אליהם".



הרוש: "קומיקאים יכולים להתאים את עצמם לכל סוג קהל. למשל, יכולים להזמין אותנו לערב בבית אבות, נחפש במערכונים מה מתאים לקהל. אולי משהו בתור לבנק או לקופת חולים".



בן הרוש: "בהופעות שאנחנו עושים לילדים אפשר לשמוע את ההורים מתגלגלים מצחוק. וכן, אנחנו קורצים בכוונה להורים שמגיעים עם הילדים".



"הצחוקייה", 7.12, שני, 19:30, בית החייל, תל אביב; 8.12, שלישי, 12:00, המשכן לאמנויות, באר שבע; 9.12, רביעי, 19:30, היכל התרבות, נס ציונה; 12.12, מוצ"ש, 19:30, אולם מופעים, קיבוץ גבעת ברנר; 14.12. שני, 17:30, היכל התרבות, נתניה