פיגוע דקירה בירושלים: מחבל הגיע עם רכב לרחוב ירמיהו בירושלים וככל הנראה דרס אדם - שהתפנה עצמאית במצב קל. לאחר מכן, המחבל יצא מהרכב עם סכין, הבחין בניידת משטרה , דקר מתנדב משטרה בידו ופצע אותו קל, השוטרים ביצעו ירי מדוייק וניטרלו את המחבל.

תחילה דווח כי המחבל נפצע באורח קשה לאחר שנורה ולאחר מכן מת מפצעיו. יש במקום גם נפגע חרדה אחד שיפונה עם הפצוע קל לבית החולים שערי צדק.



זירת פיגוע הדקירה ברחוב ירמיהו

על פי מד"א מרחב ירושלים, שלושה בני אדם נפצעו קל. גבר כבן 65 במצב קל בהכרה מלאה עם פצע דקירה בגפיים. בנוסף מפונה לבי"ח שערי צדק צעיר כבן 20 במצב קל לאחר שנדרס כאמור.



על פי כלי התקשורת הפלסטינים, המחבל שביצע את פיגוע הדריסה והדקירה בירושלים הוא עאמר סכאפי, בן 21, מבית חנינא.




הסכין ששימשה את המחבל. צילום: חטיבת דובר המשטרה



חובש בכיר במד"א יצחק אנגל שהגיע למקום, סיפר: "במקום הייתה המולה גדולה, גבר כבן 60 התהלך כשהוא בהכרה מלאה עם פצע דקירה בגפיים העליונות, העלנו אותו לאמבולנס ופינינו אותו לבי"ח תוך כדי טיפול רפואי".


לוחם מגדוד "נצח יהודה" שירה במחבל עם מנכ"ל זק"א יהודה משי זהב. צילום: זק"א
חובשת רפואת חירום, אלישבע פרץ אמרה כי "בתוך רכב שכב צעיר בשנות ה-20 כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפציעה בגפיים התחתונות כתוצאה מפגיעת רכב. לאחר טיפול ראשוני העברתי אותו לאמבולנס ופינינו אותו לבי"ח כשמצבו מוגדר קל. הוא היה נסער מאוד וסיפר שנפגע מרכב ואזרחים שהיו במקום סייעו לו והכניסו אותו לרכב אחר עד שהגענו למקום".  חובש בכיר במד"א רפי הכהן סיפר על הזירה כי "מספר עדי ראייה שהיו בזירה לקו בהתקף חרדה והענקנו להם טיפול במקום"


המחבל תחילה דרס ואז יצא ודקר. הערב בירושלים. צילום: מד"א



אתמול, סוכל פיגוע דקירה ליד מערת המכפלה, כשפלסטינית בת 18 עוררה את חשדם של כוחות הביטחון במקום. אלו החלו לבצע בידוק כשהבחינו בסכין שלופה. המחבלת נעצרה והועברה לחקירה במרחב חברון. אין נפגעים. 
 
שלשום, אירע פיגוע דקירה בחברון. חייל ישראלי נפצע באורח קל, שני המחבלים נהרגו. כוח של חיילי צה"ל בעמדת ג'ילבר על יד שכונת תיל רומידה בחברון הותקף על ידי שני פלסטינים חמושים בסכינים. חייל צה"ל נפצע קל בתקיפה בפניו. הכוח שהיה במקום הגיב ופתח באש והרג את שני המחבלים. הלוחם הפצוע פונה לקבלת טיפול בבית החולים "שערי צדק" בירושלים.באותו היום, חייל נפצע באורח בינוני-קשה לאחר שנדקר בסמוך לכפר עבוד באזור חלמיש בבנימין. החייל כבן 20 נפצע בצווארו והוא במצב בינוני עד קשה, המחבל נורה וחוסל. החייל פונה לבית החולים "תל השומר" על ידי כוח רפואה של צה"ל.עוד ביום שישי האחרון, אירע פיגוע דריסה ליד עפרה, שני ישראלים כבני 20 נפגעו מרכב, המחבל נוטרל וחוסל.