שער הדולר מזנק הבוקר (שלישי) במסחר הבין בנקאי  ועולה בכ כ-6 אגורות, מרמות השפל באזור 3.81 ועד ל-3.87 ולמעשה מוחק את כל הירידה שנרשמה בשבוע שעבר בעקבות הזינוק של האירו בעולם.



כאמור, הירידה שנרשמה בשבוע שעבר בשער דולר נבעה בעיקר מההפתעה בעקבות הצעדים המינוריים שעליהם הודיע ה-ECB, מה שגרם להמוני סוחרים לסגור את השורטים על האירו.



כעת השוק מתקן את הירידה, בעיקר משום שהתמונה לא השתנתה, הבנק של אירופה צפוי להמשיך במדיניות המרחיבה לאורך 2016 ואילו הפד אמור להעלות בהדרגה את הריבית לאורך 2016, מה שמציב את הדולר בעמדת יתרון למול יתר המטבעות. התנודות החדות הללו שאנו רואים בדולר-שקל גם נובעת מהתדלדלות נפחי המסחר לקראת עונת החגים הנוצרית.



מדובר בדפוס עונתי שחוזר על עצמו בכל דצמבר, ככל שנפחי המסחר מתדלדלים הסיכון לפרצי תנודתיות עולה. השנה התופעה הזו עשויה להחריף בשל גורמים נוספים, ובכלל זה הירידה הכללית בנזילות בשוק הבין בנקאי לאורך 2015 והסיכונים הכלכליים והגיאו-פוליטיים הנוכחיים – החלטת הריבית של הפד והמצב המלחמתי בסוריה שבו מעורבות מעצמות רבות. כמו כן, ניתן לראות בימים אחרונים גם את ההשפעה של צניחת מחירי הנפט על מטבעות הרגישים לכך, כגון הדולרים של ניו זילנד ואוסטרליה והקרונה הנורבגי.