לאחר שעורר סערה בעקבות קריאתו למנוע ממוסלמים כניסה לשטח ארצות הברית, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע כי הוא מגיע לביקור בישראל. בציוץ שפרסם הלילה (רביעי) דרך חשבון הטוויטר שלו, הודיע טראמפ כי לפני סוף השנה הוא מתכוון להגיע לישראל, והוסיף: "אני מצפה לכך מאוד". טרם ברור את מי מהגורמים בישראל יפגוש טראמפ.



במהלך הלילה הכחיש המועמד הרפובליקני דיווח לפיו הוא צפוי לבקר בירדן בסוף החודש, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "למרות הכבוד הגדול שלי למלך עבדאללה השני, לא אבקר בירדן הפעם. זוהי תגובה לדיווח השגוי של AP".





טראמפ, המועמד המוביל מטעם המפלגה הרפובליקנית, נתון לביקורת קשה ברחבי העולם לאחר שאמר כי יש לאסור את כניסתם של מוסלמים לארצות הברית. רק אתמול גינו בבית הלבן בחריפות יוצאת דופן את דבריו. דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט אמר כי דבריו של טראמפ פוסלים אותו מלהיות נשיא וקרא לשאר חברי המפלגה הרפובליקנית להתנער ממנו. עוד אמר ארנסט, כי התכנית של איל הנדל"ן הצבעוני, "מנוגדת לחלוטין לערכים שנקבעו בחוקה האמריקאית. לדבריו, השאלה עכשיו היא לגבי יתר המפלגה הרפובליקנית, והאם היא תיגרר יחד איתו לפח האשפה של ההיסטוריה".



לדברי ארנסט, הגינויים האלה אינם מספיקים, אם המועמדים לא אומרים שלא יתמכו בטראמפ אם ינצח בפריימריז: "מועמדים רפובליקנים אחרים, שנשבעו לתמוך במועמד שינצח בפריימריז, צריכים להתנער מטראמפ 'כבר עכשיו' וכל אחד מהם שלא עושה זאת מפחד מהבוחרים הרפובליקנים, לא ראוי להיות נשיא גם כן".



גם משרד ההגנה האמריקאי הגיב לדבריו של טראמפ. מהפנטגון נמסר כי כל מה שמחזק את הנרטיב של המדינה האסלאמית, "פוגע לא רק בערכים שלנו, אלא גם בביטחון הלאומי שלנו". במפלגה הרפובליקנית תקפו גם כן את מועמדם המוביל, יו"ר בית הנבחרים פול ריאן, אמר כי מה שהציע טראמפ אינו מה שהמפלגה או המדינה מאמינות בו. כמו כן המועמדים ג'ב בוש ומרקו רוביו, כינו את הרעיון "לא רציני ומפלג".



ראשית הסערה הנוכחית



כאמור, הביקורת נאמרה בעקבות הדברים שאמר איש העסקים המיליארדר, כי יש למנוע ממוסלמים להיכנס לארצות הברית, "עד שהמנהיגים של האומה יוכלו 'להבין מה קורה' והקונגרס יחליט באיזה צעדים יש לפעול". הדברים נאמרו בעקבות הטבח בסן ברנרדינו, שבוצע על ידי שני צעירים מוסלמים שהזדהו עם ארגון הטרור דאעש. 



"בלי להסתכל על נתוני סקרים השונים, זה ברור לכל אחד כי השנאה היא מעבר להבנתנו. נצטרך לקבוע מאיפה השנאה מגיעה ולמה", אמר טראמפ. "עד שנוכל לקבוע ולהבין את הבעיה ואת האיום המסוכן שהיא מציבה, המדינה שלנו לא יכולה לשאת קורבנות של פיגועים המתבצעים על ידי אנשים שמאמינים רק בג'יהאד ואין להם טיפת הגיון או כבוד לחיי אדם", הוסיף.