חבר הכנסת עמר בר לב קרא הבוקר (רביעי) להכריז על דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות המתכנן להגיע לביקור בישראל לקראת סוף החודש, כאורח בלתי רצוי בכנסת. חבר הכנסת בר לב צייץ בחשבון הטוויטר שלו באנגלית, עם קישור לציוץ של טראמפ על ביקורו, כי "ככל שהדבר נוגע אליי הגזען הזה טראמפ לא יתקבל בברכה בכנסת ישראל".


טראמפ עורר סערה כשאמר כי יש לאסור כניסת המוסלמים לארצות הברית. בעקבות דברים אלה הוא זכה לגינויים מצד ארגונים יהודים בולטים בארצות הברית, ביניהם ג'ונתן גרינבלט יו"ר הליגה נגד השמצה, שאמר בעקבות דבריו השנויים מחלוקת של טראמפ כי "אנחנו בקהילה היהודית מכירים יותר מידי טוב את המצב כשקבוצה דתית מסוימת מבודדת בגלל סטריאוטיפים והופכת שעיר לעזאזל".


גם סגן יו"ר הכנסת אחמד טיבי קרא שלא לארח את טראמפ במשכן הכנסת. טיבי צייץ אף הוא בטוויטר ואמר כי " אין לאפשר לנאו נאצי לבקר במשכן הכנסת". בפרפרזה על המשפט של טראמפ שעורר סערה אמר טיבי: "יש לסגור את הכנסת בפני כל הדונלד טראמפים. ח"כ טיבי אמר כי חברי הכנסת הערבים יתנגדו בתוקף לביקור אפשרי של טראמפ בכנסת וכי הוא מתכוון לפנות ליו"ר הכנסת כדי למנוע ביקור כזה". בנוסף לכך, שיתף טיבי בחשבון הטוויטר שלו תמונה שרצה ברשת, בה נראה טראמפ לצידו של היטלר.


.