חברת הכנסת לשעבר אורית סטרוק אמרה היום (רביעי) בהמשך לפציעתו של בנה באורח קל בפיגוע דקירה בחברון כי מדובר ב"נס גדול". "הוא פצוע קל, יש לו חתך ברגל, יש לו שבר ביד. בנסיבות כאלה אפשר רק להודות לקדוש ברוך הוא, ויחד עם זה - זה אירוע כל כך צפוי שאסור היה שהוא יקרה".

סטרוק מחתה על גל הפיגועים הנמשך בחברון ואמרה: "אני רק לפני יום וחצי אחרי הפיגוע הקשה של גנאדי דיברתי עם מפקד האוגדה, ישבתי מולו, ואמרתי לו שאת המדרגות האלה צריך לסגור כי שם יהיה הפיגוע הבא. אמרתי לו - 'זו תורפה כל כך ברורה, למה צריך להשאיר את זה פתוח? למה תמיד מרקם החיים של הערבים יותר חשוב מהחיים שלנו?'".
 
"החיים הם בכל מקרה יותר חשובים ממרקם חיים. אז הוא אמר לי - 'יש שם חייל'. אמרתי - 'טוב, ידקרו את החייל ואז את האזרחים שלידו'. זה היה פיגוע ידוע מראש. די, מספיק, מגיע לאזרחי חברון לחיות בבטחה ויש דרכים פשוטות לסדר את זה. גם אם הערבים יצטרכו 10 דקות ללכת מסביב. שילכו מסביב, זה לא שווה חיים של אנשים?", שאלה סטרוק. 
על מהלך האירוע סיפרה חברת הכנסת לשעבר מהבית היהודי בהתרגשות כי "יצחק סיפר שהמחבל דקר את החייל ואז יצחק בידיים חשופות הסתער על המחבל. הוא היה הראשון שהסתער אבל ברוך השם שהיו אחרים שסייעו במלאכה כי יצחק לא היה יכול להתמודד איתו לבד".


קודם לכן נודע כי אחד מתוך שני הפצועים שנפגעו בפיגוע הדקירה שאירע היום בבית הדסה שליד חברון הוא יצחק סטרוק, בנה של חברת הכנסת לשעבר אורית סטרוק. מצבו של סטרוק הוגדר קל.

המחבל הוא עבד אל-רחמן מסאוודה (21) מחברון, בן דודו של איהאב מסאוודה, שביצע את פיגוע הדקירה ליד מערת המכפלה שלשום. במהלך בידוק הוציא המחבל איזה פתק לחיילים ולפתע הסתער על אחד מהם עם סכין ופצע אותו במצב בינוני. הרבש"צ שהיה במקום ירה וחיסל את המחבל בעזרת אקדחו. הפצועים פונו לקבלת טיפול לבית החולים שערי צדק. 


המחבל שחוסל, עבד אל-רחמן מסאוודה

חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה העניקו טיפול רפואי ופינו את הפצועים לבית החולים שערי צדק. החייל נמצא כאמור במצב בינוני עם מספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון ואילו סטרוק במצב קל עם פציעה ברגלו.



פרמדיק מד"א זכי יהב שהגיע למקום סיפר: "כשהגענו למקום ראינו סמוך לבית הדסה שני צעירים כבני 20 שוכבים כשהם בהכרה מלאה וסובלים מפצעי דקירות, אחד מהם סבל ממספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון והשני מפצע דקירה ברגל. התחלנו בטיפול רפואי והעלנו אותם מיד לאמבולנס, המשכנו בטיפול תוך כדי פינוי לבית החולים, כשאחד מהם במצב בינוני והשני במצב קל."



כאמור, המחבל שביצע היום את הפיגוע הינו בן דודו של המחבל מהפיגוע ביום שני ליד מערת המכפלה. במהלך פיגוע זה, נפצע קשה ישראלי כבן 40 לאחר שנדקר בחזהו על ידי פלסטיני סמוך לעמדת משמר הגבול שבמקום. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שערי צדק בירושלים. לוחמי משמר הגבול שהבחינו במתרחש, פתחו בירי מדויק לעבר המחבל וחיסלו אותו.



עוד באותו היום, אמבולנס של מד"א הותקף באבנים בעת שנסע עם חולה בכביש מעלה אדומים-ירושלים. האבנים פגעו בשמשה הקדמית של האמבולנס כשחלף סמוך לכפר עיסאוויה. כתוצאה מכך נסדקה השמשה, האמבולנס הושבת אך לא היו נפגעים בנפש.


נהג האמבולנס איציק גולדפרב, חובש רפואת חירום במד"א, סיפר על האירוע: "כשהייתי בנסיעה עם חולה בכביש ירושלים מעלה אדומים סמוך לכפר עיסאוויה, הושלכו אבנים לעבר האמבולנס, פגעו בשמשה הקדמית וסדקו אותה. המשכתי בנסיעה כק"מ ונעצרתי ליד כוח מג"ב שהיה במקום". לדבריו, הוא נאלץ להרגיע את החולה שהיה נסער מאוד ולהמתין לאמבולנס אחר שיפנה את החולה מאחר והאמבולנס לא היה כשיר לנסיעה והושבת. "לאחר מספר דקות חברתי עם האמבולנס הנוסף שהמשיך בפינוי החולה כשמצבו יציב", אמר.