אתי אלטמן, ממייסדות עמותת "תנו לחיות לחיות", יוצאת להגנת קאיה, הכלבה המאומצת של משפחת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וקוראת שלא להכניס אותה להסגר בעקבות תקרית הנשיכות, בה נגסה הכלבה בידיהם של ח"כ שרן השכל ושל אור אלון, בעלה של סגנית שרת החוץ ציפי חוטובלי. אתמול התברר כי גם נתניהו ננשך לפני כחודש על ידי הכלבה וקיבל זריקות נגד כלבת.



בפוסט שהעלתה לפייסבוק כתבה אלטמן: "פעילים יקרים תשתפו את הפוסט הזה שקאיה הכלבה של אבנר נתניהו לא תיכנס להסגר. לא הוגשה תלונה להסגיר את הכלבה".



אלטמן הביעה את דאגתה וכתבה: "אני קוראת את התגובות בעניין קאיה, כלבתם של בני משפחת נתניהו ומזדעזעת מהמחשבה שבגילה ובמצבה הבריאותי היא תילקח להסגר, עבורה זה גזר דין מוות".



"להפוך את הכלבה לכלי ניגוח פוליטי- מעשה מרושע"



לדבריה יש להתחשב בכך שמדובר בכלבה מבוגרת. "בני משפחת נתניהו עשו מעשה חשוב מאין כמותו ולקחו לביתם כלבה מבוגרת וחולה. הם מטפלים בה במסירות. אני יודעת כמה כלבים מבוגרים ננטשים באכזריות על ידי הבעלים שלהם. תאמינו לי שאף אחד אחר לא היה לוקח אותה", כתבה אלטמן.



"בלחץ וההמולה של אירוע גדול בבית הכלבה נבהלה ונשכה. לאף אחד לא נגרם נזק ואף אחד לא הגיש תלונה. הסיפור לא היה מעניין אף אחד אם לא היה מדובר בראש הממשלה. אבל להפוך את הכלבה המסכנה לכלי ניגוח פוליטי - זה פשוט מרושע. קחו דוגמה ממי שמאמץ כלבים זקנים וחולים ותנו לקאיה לחיות", קראה אלטמן.




מימין: אור אלון, עם רעייתו חה"כ ציפי חוטובלי וראש הממשלה נתניהו, לאחר הנשיכה המדוברת



היא הוסיפה כי "אם זה לא היה רה"מ לא היו יודעים בכלל מהסיפור. כלבים נושכים לפעמים כתוצאה מלחץ וזה שטויות. לא צריך להכניס להסגר כל כלב שהתנהג בבהלה".



בתוך כך בתקשורת הבינלאומית, שדווחה בהרחבה על תקרית הנשיכות בבית ראש הממשלה, דווח כי קאיה לא לבד. מסתבר שבהיסטוריה של הפוליטיקה והדיפלומטיה הבינלאומית ידועים עוד מקרים של כלבי אח"מים שנשכו אורחים בטקסים חשובים. כך למשל ברני, הסקוטיש טרייר של ג'ורג' וו. בוש נשך כמה עיתונאים אבל הוא הגביל את נשיכותיו לנציגי התקשורת.