טיפה בים: בממשלה מנסים להציג תשובה לדוח העוני החמור שפורסם בשבוע שעבר , לפיו 31% מהילדים בישראל נמצאים מתחת לקו העוני. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון ניסו להציג תשובתם לתופעה המחריפה. בפתח ישיבת ראש הממשלה הציע היום (ראשון) נתניהו תוכנית להגדלת קצבאות על מנת לשפר את הנתונים. "אחרי חיילי החובה דואגים היום גם לקשישים, הם מהווים מרכיב לא קטן בתמונת העוני והטיפול שניתן להם יעזור להפחית את המצב הקיים", אמר נתניהו.

"מדד ג'יני (מדד לאי שוויון) יורד בעקביות בשנים האחרונות זולת השנה האחרונה. נשקיע למעלה מחצי מיליארד שקלים לטובת הגדלת קצבאות השלמת הכנסה, הצעד הזה יעזור להפחתת אי השוויון", הדגיש נתניהו, אך אין ספק כי ההצעה הינה "טיפה בים" וכי נדרשים צעדים נוספים על מנת להציג שיפור משמעותי בנתונים. 
גם שר הרווחה חיים כץ התייחס להגדלת הקצבאות ואמר כי "אנו מוסיפים 580 מליון שקלים לתוספת השלמת הכנסה לטובת הקשישים. לזוג ייקבל 540 שקלים לחודש וכ-6000 שקלים בשנה, זהו עוד צעד במלחמה בעוני". כץ הוסיף: "אנו מקדימים את מס ההכנסה השלילי. אנחנו מצמיחים את המשק והתוצר עובר למקומות הנכונים. אנשים בריאים ילכו לעבודה אבל מי שלא יכול יקבל סיוע מהממשלה. זה לא הסוף, אחרי חיילי חובה מגיע כאמור תור הקשישים ואחריהם האמהות החד הוריות - נמריץ ליציאה לעבודה". 

"טראבין לא ריגל למען ישראל"
כמו כן התייחס נתניהו לשחרורו של עודה טראבין אחרי 15 שנה בכלא המצרי בשבוע שעבר וחשף פרטים על מאחורי הקלעים של שחרורו: "פעלתי מול שלושה נשיאים במצרים מובארק מורסי וא-סיסי בבקשה להוציאו. נתתי את מילתי שלא ריגל למען ישראל ושלחתי את נציגי עוד יצחק מולכו כדי להבטיח שישוחרר. נתניהו אמר כי במקביל לשחרורו, ישראל תשחרר שישה אסירים מצרים, שלושה מהם ריצו את עונשם ועוד שלושה שלא קשורים בעבירות ביטחוניות: "אין להם דן על הידיים". 
ראש הממשלה התייחס להסכם האקלים שנחתם בפריז: "זה הסכם חשוב, יש לנו עניין שהתחממות כדור הארץ - אם לא תיעצר לפחות תואט. ישראל מובילה בטכנולוגיות של מיחזור וישראל תתרום את חלקה. יש לנו תכנית לאומית לתחליפי נפט בתחבורה שהיא פורצת דרך בתחומה, ונפחית את פליטת גזי החממה למען הדורות הבאים.