הכלבה של משפחת נתניהו נשלחה להסגר אחרי שנשכה את חברת הכנסת שרן השכל ואת בעלה של סגנית השר ציפי חוטובלי. ראש הממשלה הודיע כי מצא ליקויים בחוק ש"אינם עולים בקנה אחד עם ההיגיון והחמלה".



ד"ר משה רפאלוביץ', יו"ר איגוד הווטרינרים, סיפר לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", על מה שצפוי לכלבה בכלביה אליה נשלחה: "מכניסים כלבים להסגר בכלביה לתקופה של עשרה ימים כדי לבדוק שאין להם את מחלת הכלבת, שעוברת רק בנשיכות. זה הגיוני וסביר, במיוחד במדינה כמו שלנו, שיש בה עדיין לא מעט מקרים של כלבת, כיוון שיש לנו שכנים שלא מטפלים במחלה. כלבת היא מחלה חשוכת מרפא, שלא ניתן לגלות אותה בבדיקה רפואית רגילה, אלא צריך לראות שינויים בהתנהגות של בעל החיים לאורך זמן. הזיהוי הוודאי של המחלה הוא רק לאחר המוות".



גבי גזית: "איך נראה ההסגר בכלביה?"
ד"ר רפאלוביץ': "הכלבה של ראש הממשלה הגיעה לאחת התחנות הטובות בארץ, בירושלים, כלביה שנבנתה בשנים האחרונות ומטופלת כמו שצריך. בסך הכל זה נראה כמו פנסיון כלבים, ואפילו יותר טוב, כי שם הכלבים נבדקים פעמיים ביום על ידי רופא וטרינר ואם צריך מקבלים טיפול רפואי במקום. הכלבייה בירושלים גם מחוממת והתאים מספיק גדולים. בכל תא חי כלב אחד. התנאים יחסית טובים, למרות שהם לא תנאים של בית".

"לעומת הכלביה בירושלים", המשיך ד"ר רפאלוביץ', "יש כלביות אחרות שהן 'מנדטוריות'. מדינת ישראל לא משקיעה בכלביות האלה כמו שצריך. תנאי הצפיפות והכמות הגדולה של כלבים שמגיעים להסגר גורמים לכך שמצב הכלביות מביש. הכלבים לא חיים בתנאים מספיק טובים, תאים קטנים מדי, צפופים מדי, לא מחוממים, רטובים מהגשם, קשה לנקות אותם. מספר הכלביות החדשות שנבנו כאן בעשור האחרון קטן מאוד".

גזית: "זה כנראה מה שאמרו לראש הממשלה ומשפחתו שיקרה עם הכלבה שלהם. ואז הוא פונה אליך לשפר את המצב, ואתה אומר לו שצריך תקציב".
ד"ר רפאלוביץ': "נכון, ולא צריך הרבה מאוד כסף, לא צריך את תקציב הביטחון בשביל לשפר את המצב. צריך להכניס את החמלה לתוך תקציב המדינה ולהוסיף מעט מאוד כסף, מיליונים בודדים בשנה, כדי לשפר את הכלביות האלה ולהביא אותן למצב ראוי, כמו הכלביות בנתניה, ירושלים ואילת, שמצבן טוב יותר. אפשר לשדרג את כל הכלביות לרמה כזו. צריך קצת אכפתיות של משרדי הממשלה, קצת אכפתיות של מי שמופקד על העניינים".

גזית: טוב שהכלבה של נתניהו נשכה, כי הנושא עלה לסדר היום ועכשיו יהיו תקציבים.
"בתולדות הכלבים של עם ישראל יהיה לה מקום חשוב. יישמר לה מקום בפנתיאון. יש עכשיו מחשבה איך לצמצם את משך התהליך או אפילו לבטל אותו לחלק מהכלבים. יש הצעת חוק ממשלתית בעניין הזה וגם אנחנו הגשנו טיוטה של הצעת חוק בעניין".

"גבי גזית", כל בוקר ב-10:00 ב"רדיו ללא הפסקה"