הצרה של נתניהו: ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לאחרונה ליהדות התורה לצרף את יש מפלגת יש עתיד שברשות יאיר לפיד לקואליציה, בתקווה להרחיב את בסיס הממשלה כדי להשיג טווח רחוק, כך נחשף היום (שני) באתר "בחדרי חרדים". 
יו"ר מפלגת יהדות התורה, יעקב ליצמן, אישר את ההצעה של נתניהו ואמר: "אני מאשר כי קיבלתי פנייה כזאת מראש הממשלה. לפי הוראת מועצת גדולי התורה, התשובה היא שלילית. לפיד זה קו אדום". 
ליצמן אישר בשיחה עם "מעריב אונליין" כי לפני כשבועיים, במהלך פגישת ראשי הקואליציה פנה אליו ראש הממשלה בבקשה לבחון את אפשרות כניסת לפיד לממשלה. ליצמן אמר כי הוא בדק עם מועצת התורה והשיב בשלילה כי "מדובר בדגל אדום, לא נשב עם לפיד". 

מיד לאחר הבחירות נשמעו התבטאויות רבות וספקות בנוגע ליכולות הממשלה להגיע להישגים עם קואליציה של 61 חכ"ים. יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר לפני שמונה לשר הכלכלה כי הוא לא מסופק מהממשלה הצרה שבנה נתניהו. בראיון לגיא זוהר ב-103FM אמר דרעי בזמנו: "אני מרגיש תחושה של פספוס, הייתה אפשרות ועודנה יש להקים ממשלה רחבה. זאת הזדמנות להקים ממשלה רחבה ולפתור פעם אחת בצורה יסודית את הבעיות החברתיות במדינה. רוב המפלגות הן חברתיות ואפילו הליכוד מתחיל לדבר חברתית אז למה לבזבז את זה? כואב לי ויש לי תחושת חמיצות".

רק בחודש נובמבר הורגשה כוחה המועט של אופוזיציה צרה, כשבמליאת הכנסת הצליחה האופוזיציה להפיל, על חודו של קול, הצעת חוק של ח"כ יואב קיש (ליכוד) המבקשת לבטל את חזקת הגיל הרך ולמנוע מצב שבו במקרה של גירושין הילד עובר באופן אוטומטי לרשות האם.

ההצעה נדחתה ברוב של 42 מתנגדים מול 41 תומכים. הייתה זו המפלה השנייה של הקואליציה מאז כינון הכנסת ה-20. בתום ההצבעה פרצו חברות הכנסת שהתנגדו להצעת החוק במחיאות כפיים, קפצו משמחה באמצע אולם המליאה ואף עשו צילום סלפי למזכרת. לאחר שהתבררו תוצאות ההצבעה אמרה השרה גמליאל בזעם: "זו תעודת עניות לקואליציה וכדאי שתחפשו כבר קואליציה אחרת. תתביישו לכם".

כשבוע לאחר מכן, נחלה תבוסה נוספת, כשבניגוד לעמדת הממשלה האופוזיציה העבירה את חוק הגבלת התיקים לעובדים סוציאליים. מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק שירותי הסעד המבקשת להגביל את מספר התיקים בטיפול עובד סוציאלי המטפל במשפחות, שהוגשה ע"י ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) וקבוצת חברי הכנסת. בהצבעה שמית תמכו 44 ח"כים ו-42 התנגדו.