נדיר מאוד שכלי תקשורת מחליט לתקוף בצורה ישירה דמות ציבורית, בעיקר כשמדובר בנשיא המדינה, אך היום (שני) חרג ערוץ 20 מהנורמה הזאת, כשתקף בצורה חריפה את ראובן ריבלין.



בפוסט שפורסם בשעות הצהריים. החליט ערוץ 20 כי הגעתו של ריבלין לכנס של עיתון "הארץ", בו השתתפו גם נציגים מארגון "שוברים שתיקה", היא קו אדום אשר נחצה. את האמירה הזאת החליט הערוץ לקדם בעמוד הפייסבוק שלו, שיצר הד אדיר ברשת, עם תגובות חריפות הן מימין והן משמאל. הפוסט זכה לאלפי שיתופים.



בפוסט עצמו נכתב: "הגיע הזמן לומר: במוסד הנשיאות אבדו את הבושה. גם אם מוסד הנשיאות יחרים את ערוץ 20, גם אם ערוץ 20 ישלם את המחיר על כך שהוא מנגח את הנשיא המאותרג ביותר בתולדות המדינה, הגיע הזמן לומר את האמת בקול רם: ריבלין עסוק בלייצג את עצמו ולא את עם ישראל.


"עם ישראל מאמין בצה״ל, מאמין שהם מסכנים את נפשם עבורנו יום וליל ומאמין שתפקיד הנשיא הוא לתמוך בהם. נוכחותו של הנשיא ריבלין היום בכנס יחד עם הארגון הנאלח ״שוברים שתיקה״ היא חציה של קו אדום ובזיון למוסד הנשיאות. זכותו של ריבלין כאדם פרטי לעשות כל העולה על רוחו, אך כנשיא המדינה אסור לו לירוק בפרצופם של חיילי צה״ל. זה מביש. זה עצוב".

 

הגיע הזמן לומר: במוסד הנשיאות אבדו את הבושהגם אם מוסד הנשיאות יחרים את ערוץ 20, גם אם ערוץ 20 ישלם את המחיר על כך שהוא ...

Posted by ‎ערוץ 20‎ on Sunday, December 13, 2015
לאחר פרסום הפוסט, החלו גולשים רבים להגיב לעניין, כשחלקם תומך במהלך של הערוץ והחלק השני מגנה בחריפות את הדברים שנכתבו. למרות שבערוץ מסננים חלק מהתגובות בדף, עדיין ניתן היה למצוא חלק כגון "אתה נשיא בושה, שמוכר את חיילי צה״ל בשקל",  "איזה נשיא ואיזה נעליים הבן אדם על כדורים! מבולבל לא מרוכז כולו ריגושים שנפגש עם מפורסמים כמו מעריצה בת 7. עדיף שתנקה את החיוך מהפנים המטונפות שלך את הבושה אי אפשר כבר להסתיר

"אני מת לחרבן על הפנים שלו, ואחרי 120 שהוא ימות גם על המצבה שלו, בן זונה, אפילו אלוהים לא אוהב אותו, ההורים שלו עזרו להיטלר בשואה נגד יהודים". "אהה לכל השמאלנים שפה שכחתי להזכיר לכם העיקר שרבין מת", "הוא לא הנשיא שלנו", "תהיו רגועות הטקס הבא אצל הנשיא יהיה לכבוד המחבלים והוא ואבו מאזן יעניקו להם תעודות הוקרה".

ראש האופוזיציה יצחק הרצוג התייחס בעמוד הפייסבוק שלו להתבטאויות של ערוץ 20 וכתב: "לערוץ 20 נגמרה הבושה. מהבוקר תוקפים עורכי הערוץ בפראות את האזרח מספר 1, משתלחים באחד מסמלי השלטון והריבונות החשובים ביותר שלנו, מעזים, בחוצפה שלא ברור מאיפה גייסו להטיף לו על אהבת ישראל כאילו שהם המציאו את הציונות. ערוץ 20 אמור להיות 'ערוץ מורשת', על סמך העובדה הזו הוא קיבל את רישיונו, אבל כלל יסודי ועמוק שיודע כל אדם שמורשת ישראל חשובה לו הוא ש'דרך ארץ קדמה לתורה', ואת זה, כמובן, בחרו לשכוח בערוץ המורשת".

מערוץ 20 נמסר: ״אנחנו לחלוטין לא מנהלים קמפיין אישי כנגד הנשיא ריבלין. זכותנו, כמו גופי תקשורת אחרים שעשו זאת, להביע ביקורת לגיטימית על כך שנשיא מדינת ישראל כיבד בנוכחותו והשתתף בכנס שבו השתתפו גם נציגי ארגון ״שוברים שתיקה״ המשמיץ ומבזה את חיילי צה״ל״.