האיום בפצצה שהביל לסגירת כל בתי הספר בלוס אנג'לס הבוקר היה ככל הנראה מתיחה, כך מסרו גורמי ממשל בכירים ל"רויטרס". האיום התקבל באמצעות דואר אלקטרוני מכתובת איי.פי בפרנקפורט, והוביל להשבתת מערכת החינוך של המחוז השני בגודלו במדינת קליפורניה, ובו כ-900 בתי ספר. הגורמים, שביקשו מסוכנויות הידיעות להיוותר בעילום שם, ככל הנראה המשיכו הערכה של מפקד משטרת ניו יורק, וויליאם ברטון, הקובעת כי החלטת רשויות לוס אנג'לס לסגור את מערכת החינוך במחוז היתה "תגובת יתר" וכי האיום הנו ככל הנראה מתיחה.

כל בתי הספר המחוזיים במחוז - 900 במספר - נסגרו הבוקר (שלישי) בשעה 7:00 (שעון מקומי) לאחר שנודע על חשד לפצצה. כל התלמידים נשלחו הביתה, כך דיווחה דוברת המשטרה המקומית ליליאנה פרסיאדו. במסיבת העיתונאים לאחר הסגירה של כל בתי הספר במחוז, השני בגודלו במדינה, המשטרה המקומית אישרה כאמור, כי כל התלמידים בבתי הספר נשלחו הביתה וכי ההורים קיבלו הוראה לא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר אך לא מסרה פרטים נוספים לגבי האיום עצמו.
בבתי הספר המחוזיים בלוס אנג'לס רשומים יותר מ-640 אלף תלמידים, החל מגן הילדים ועד כיתה י"ב והם פזורים בלמעלה מ-900 בתי ספר. המחוז משתרע על פני 720 קילומטרים רבועים בדרום קליפורניה ובלוס אנג'לס. כל ההורים במחוז התבקשו לקחת את ילדיהם מבתי הספר וכל הילקוטים של הילדים, הנמצאים בלוקרים בבתי הספר נבדקו. אוטובוסים המסיעים תלמידים הורו לעצור ולחזור לנקודות היציאה שלהם.


איום אלקטרוני


האיום בפצצה נשלח בצורה אלקטרונית מכתובת אינטרנט הנמצאת בפרנקפורט, גרמניה, כך מסרה דוברת משרד המפקח על החינוך האזורי שאנון האבר. עוד הוסיפה האבר כי האיום נשלח באמצעות אי-מייל לחבר דירקטוריון של אחד מבתי הספר במחוז.

מפקד המשטרה של לוס אנג'לס אמר כי התקבל איום אלקטרוני שמערב לא בית ספר אחד, אלא רבים, שציין בדבריו בין השאר גם "ילקוטים ותיקים אחרים". הוא הורה לשריף ולגורמי אכיפה אחרים לתור אחר כל תיק וכל לוקר ב-900 בתי הספר במחוז. כתב ב-CNN העריך את כמות הלוקרים והתיקים במיליון ואמר כי זו "משימה בלתי אפשרית".
 

הירי בסן ברנרדינו

כזכור, לפני כמעט שבועיים 14 בני אדם נהרגו בירי המוני בבניין שירותי הרווחה בעיר סן ברנרדינו שבקליפורניה, מזרחית ללוס אנג'לס ועוד מספר בני אדם נפצעו. הירי אירע במרכז האזורי אינלנד, מתקן לאנשים הסובלים ממוגבלויות התפתחותיות, שאירח באותה שעה אירוע. בהמשך לחקירת המקרה, צוללנים מטעם ה-FBI והמשטרה ערכו מספר ימים לאחר האירוע חיפושים באגם הסמוך לאזור הטבח בשל חשד שהתוקפים זרקו במקום ראיות מהפיגוע.

כמו כן, נשיא ארצות הברית, ברק אובמה אישר לאחר הפיגוע את החשד הראשוני שמדובר בפיגוע טרור וביקש מאזרחי ארצות הברית להישאר מאוחדים בעקבות המתקפה: "אנחנו חזקים, אנחנו עמידים ולא ניתן שיטילו עלינו אימה".