ממצאים מדאיגים: נתונים שהוצגו היום (שלישי) בכנסת בדיון של שדולת "הורות ומשפחה בעידן של קריירה", מלמדים כי הורים בישראל מקדישים כיום לאינטראקציה ישירה עם ילדיהם רק כ-14.5 דקות בממוצע ליום לעומת שעתיים לפני 20 שנה.



בדיון השדולה בראשות ח"כ איתן כבל ובשיתוף עמותת "כולנו משפחה", השתתפו אנשי מקצוע וארגונים חברתיים הפועלים בתחום המשפחה בישראל ומטרתה להעלות את המודעות לאיזון הנדרש בין קריירה ומשפחה ולקדם חקיקה המתחשבת בצרכי המשפחה של העובדים במסגרת תנאי העסקתם.



ליאן סלע, המשנה למנכ"לית במכון אדלר הציגה לנוכחים נתון מסקר שנערך במכון אדלר המשקף הערכה של הזמן בו הורים מקדישים, ללא כל הסחות, לאינטראקציה ישירה עם ילדיו. סלע אמרה לנוכחים: "ההורה בישראל נשחק במעגל של תסכול וחי בתחושה מתמדת של חוסר זמן. במחקר שערך מכון אדלר נמצא כי הורים בישראל מקדישים כיום לאינטראקציה ישירה עם ילדיהם כ-14.5 דקות ביום בממוצע, לעומת שעתיים לפני 20 שנה. עוד עולה מהמחקר כי הפגיעה בילדים הגדלים ללא נוכחות הורית משמעותית משפיעה על עיצוב אישיות הילד. הילד גדל לבד, חש בודד ומחפש דמויות אחרות להיאחז בהן, כאשר החשש המרכזי הוא מהשפעת הרחוב או המרחב הדיגיטלי. ככל שהשפעת ההורים על הילד קטנה, כך עשויה להתגבר השפעת הסביבה עליו".



"מסקר שערכנו בקרב מנחות קבוצות ההורים, סוגיית חוסר הזמן והשלכותיה מככבת בין שלוש הבעיות והאתגרים של הורים המשתתפים בכל אחת מ-250 קבוצות ההורים של מכון אדלר המתקיימות בכל הארץ בכל שנה. בשנים האחרונות הנושא נמצא בעליה ניכרת ועולה מהרבה הורים טובים, אוהבים ומסורים המבקשים סיוע באתגרים ההוריים והמשפחתיים", אמרה סלע.