חברת התעופה אל־על מנהלת מגעים מתקדמים עם קבוצת הפניקס ועם יזם הביטוח נהוראי נתיב לכניסה לשוק הביטוח. בכוונת אל־על לשווק מוצרי ביטוח מקיפים ללקוחות הנוסע המתמיד, שמספרם מתקרב למיליון. מדובר במוצרי ביטוח מכל הסוגים ולא בביטוחי נסיעות בלבד. אין זו היוזמה הראשונה לשיתופי פעולה שגורמים אלה מובילים.



אל־על, בניהולו של דוד מימון, סבורה שפלטפורמת הביטוח תאפשר לחברה לקבל מקורות הכנסה נוספים וללקוחותיה לקבל מוצרי ביטוח מוזלים. חלק מהמוצרים יהיה אפשר לרכוש באמצעות נקודות הנוסע המתמיד של החברה.



אין זו היוזמה העסקית היחידה שבכוונת החברה להוציא לפועל. כחלק מהתוכנית האסטרטגית לשנת 2016 בכוונתה גם להיכנס לשוק האשראי - אם וכאשר הרפורמה בתחום זה, שיוזם שר האוצר משה כחלון, תצא לפועל.



גם כאן תאפשר הפלטפורמה התפעולית של החברה לבצע את המהלך בקלות יחסית. אל־על כבר משתפת פעולה עם חברת כרטיסי האשראי דיינרס בתפעול מועדון ה־FLY CARD. בעבר פורסם כי בכוונתה גם לרכוש נתח מדיינרס (שבסופו של דבר רכשה חברת האם כאל - י"ש). עם זאת, תוכנית הרכישה טרם ירדה מהפרק, ואל־על תשקול ברצינות כניסה לתחום האשראי. תחום זה רלוונטי במיוחד עבור משפחות שבכוונתן לטוס לחו”ל ולממן את רכישת כרטיס הטיסה והשהות במלון באמצעות אשראי שתספק אל־על.



נוסף לכך, מנכ”ל אל־על דוד מימון הכריז על הכוונה להיכנס לתחום המזון והקייטרינג. נכון להיום רוכשת חברת התעופה את מוצרי המזון למטוסים באמצעות חברה חיצונית, ומשתפת פעולה גם עם חברות מובילות כדוגמת שטראוס. למרות פניית “מעריב־השבוע”, באל־על סירבו למסור את תגובתם לידיעה.