האוניברסיטה הישראלית הראשונה בסין. טקס הנחת אבן הפינה ל"מכון גואנגדונג-טכניון", המיזם המשותף לטכניון ולאוניברסיטת שנטאו שבסין, התקיים היום (רביעי) במעמד היזם לי קא-שינג, הנשיא התשיעי שמעון פרס, נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא, נציגי הממשל הסיני ובהשתתפות 5000 אורחים מרחבי העולם.



הקמת המכון החדש היא פרי שיתוף פעולה חסר תקדים בין ממשלת סין והטכניון הישראלי. מטעם הטכניון יעמוד בראש המכון פרופ'-מחקר אהרן צ'חנובר, חתן פרס נובל בכימיה לשנת 2004. 

הנשיא התשיעי שמעון פרס, שהיה אחד מאורחי הכבוד המרכזיים בטקס, אמר כי "הקמת שלוחת הטכניון בסין היא עוד הוכחה לכך שהחדשנות הישראלית פורצת דרך וחוצה גבולות גיאוגרפיים. סין היא אחת השותפות המרכזיות של ישראל בתחום הטכנולוגיה וההיי-טק. כיום פועלות בסין מעל 1,000 חברות ישראליות, ואני מקווה כי שיתופי הפעולה הכלכליים בין המדינות רק יעמיקו. יש לשתי המדינות הרבה מה לחלוק ומה ללמוד זו מזו".
 

"זהו הישג חסר תקדים לאקדמיה הישראלית, הפותחת הלכה למעשה אוניברסיטה ישראלית בסין", אמר שר המדע, הטכנולוגיה והחלל אופיר אקוניס במהלך הטקס: "אני רואה בחיזוק הקשרים עם סין ובהעמקתם חשיבות אסטרטגית מכל הבחינות: כלכלית, טכנולוגית ומדעית". השר אקוניס הוסיף כי "אחד היעדים העיקריים שהצבתי עם כניסתי לתפקיד הוא חיזוק ועידוד שיתוף הפעולה בין ישראל למדינות אסיה, שמעריכות מאוד את החדשנות הישראלית, את המדע הישראלי ואת תעשיית ההיי-טק שלנו."

"אנו מניחים היום את אבן הפינה הפיזית לשיתוף פעולה חסר תקדים, התורם לחיזוק היחסים בין ישראל לסין ומצעיד קדימה את הטכניון, את אוניברסיטת שנטאו ואת החינוך בסין כולה," אמר בטקס נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא.