אל"מ (במיל) ד"ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו בצפת, הוזמן על ידי הקונסוליה הישראלית בניו אינגלנד לביקור בבוסטון ובמדינת רוד איילנד, בנושא הטיפול ההומניטרי המוענק לפצועים סורים ממלחמת האזרחים וחשף כי כ-600 פצועים סורים טופלו עד כה במרכז הרפואי זיו בצפת.
בהרצאתו סקר ד"ר זרקא את ייחודיותו של המרכז הרפואי זיו, את המרכיב הגאוגרפי של בית החולים ואת האוכלוסייה המגוונת והרב תרבותית שהוא משרת, נוסף על האתגרים הביטחוניים בצפון הארץ והצוות המגוון העושה את מלאכתו באווירה לא שגרתית. ד"ר זרקא פרש את הטיפול ההומניטרי שהתבצע בכ-600 פצועים במהלך השנתיים וחצי האחרונות, ואת מכלול האתגרים הרפואיים והסוציאליים העומדים בפני הצוות בטיפול בפצועים הסורים, גברים, נשים וילדים, הסובלים מפציעות מלחמה קשות וטראומה נפשית, בעקבות האירועים והמראות שאליהם נחשפו. 

תגובות נלהבות
 

הרצאותיו של ד"ר זרקא זכו לתגובות נלהבות ולשאלות רבות מקרב המשתתפים, הרגילים לצילומי חדשות של חיילים בשטחים, שנדהמו מהתיעוד וההסבר על הסיוע הרפואי המוענק על ידי מדינת ישראל לפצועים ממדינת אויב ומהמרקם המיוחד והרב תרבותי של העובדים והמטופלים במרכז הרפואי זיו.
 

ד"ר זרקא הרצה בפני כמרים,  מרצים וסטודנטים באוניברסיטת בוסטון ובאוניברסיטת בראון, בפני בכירי מחלקת הבריאות של מדינת רוד איילנד ובכירי הקהילה היהודית. הרצאה מיוחדת הוענקה בבית הכנסת שול וילנה בבוסטון לתלמידים מקומיים יחד עם תלמידים מבית הספר ליאו בק בחיפה, השוהים בביקור בבוסטון.