המפכ"ל היוצא יוחנן דנינו, שהדיח ניצבים רבים מהמשטרה בגלל קשרים אסורים שהיו להם עם קצינות ששירתו תחתיו, היה גם הוא בקשר קרוב ובעייתי עם קצינה זוטרה במשטרה - כך חושף היום (חמישי) תחקיר של התכנית "עובדה" בערוץ 2.

מדובר בקצינה שהייתה אז בדרגת פקד, והיא הקצינה שהתלוננה על הטרדה מינית מצד ניצב רוני ריטמן - מפקד יחידת להב 433 במשטרה, שנמצא בחופשה מאז תחילת הפרשה.

היחס הצמוד בין השניים התחיל כשיוחנן דנינו היה ראש אגף החקירות, לפני כשמונה שנים, והשוטרת הייתה קצינה זוטרה באגף. הקשר נמשך כשדנינו היה מפקד מחוז דרום וגם בזמן כהונתו כמפכ"ל. מתברר שהיה לקצינה הצעירה ערוץ פתוח לדנינו: היא ייעצה, הוא עדכן, היא הזהירה אותו מפני מינויים מסוימים - וזה קרה לא רק לגבי רוני ריטמן כפי שנחשף בקלטת השיחה ביניהם, אלא גם לגבי סגן ניצב עמי מועלם, כשהקצינה הפצירה בדנינו לא לקדם אותו כיוון שלדבריה הוא מטריד מינית.

דנינו: "הטענה לפיהם הקשרים אסורים - שקרית"

פרט מטריד יותר לגבי הקשר בין השניים הוא שדנינו נהג להגיע לביתה של הקצינה, גם בערב - מחוץ לשעות העבודה. הוא נפגש איתה ביחידות בבית קפה ובבר, והקשר בין השניים תועד בעשרות שיחות טלפון ומסרונים.

אנשים בתוך המשטרה שנחשפו לתכתובות המסרונים ביניהם סיפרו על מסרים אינטימיים שהוא העביר לה. דנינו עצמו הקפיד שלא לספר לחוקרים בעדותו במחלקה לחקירות שוטרים על הדברים האלה - כעת הוא כבר לא מכחיש, אלא טוען בתוקף שהקשר היה על "רקע מקצועי וחברותי בלבד והיכרות רבת שנים, וכל טענה או רמז לפיהם הקשרים היו אסורים הינם שקריים ואין להם כל יסוד".

מקורבי הקצינה: "נמצאת במצוקה אחרי הגשת התלונה"

לתכנית "עובדה" נודע שלמח"ש הגיע כבר לפני חודשים רבים מידע מסוים על הקשר בין השניים, אבל המידע החלקי לא הוביל לחקירה - לפחות לא בנקודת הזמן ההיא. מקורבי הקצינה אומרים שהיא נמצאת בימים אלה במצוקה גדולה, לאחר שהגישה את התלונה נגד ניצב רוני ריטמן וסיפרה שניסה לנשק אותה בכוח. היא עברה בדיקת פוליגרף, ובעיקר מבקשת שיאמינו לה שהיא מספרת את האמת.

היום הוארכה חופשתו של ריטמן , החשוד בהטרדה מינית, עד ליום שני - בתקווה שתתגבש המלצה בתיקו, ועל פי ההערכות התיק בעניינו עשוי להיסגר עוד השבוע בשבוע שעבר פורסם ב"ידיעות אחרונות" קטע מהשיחה בין דנינו לבין אותה קצינה שהגישה את התלונה נגד ניצב רוני ריטמן - שיחה שעוררה סימני שאלה בצמרת המשטרה מדוע דנינו בישר בעצמו לקצינה זוטרה על מינויו של ריטמן למרות הטענות נגדו.

דנינו לקצינה: "אין לי ברירה"

על פי הפרסום, בקלטת שהשמיעו החוקרים לריטמן נשמע דנינו מעדכן את הקצינה הזוטרה על מינויו של ריטמן לתפקיד מפקד להב 433 - והקצינה הביעה את מחאתה. "החלטתי למנות את ריטרמן (הטעות במקור)", אמר לה דנינו. הקצינה השיבה: "מה? אבל אמרתי לך שהוא לא מתאים".

המפכ"ל השיב לה: "את צ'יקו אני לא יכול למנות, הוא לא איש חקירות. עכשיו הוא זה שיהיה, ואין לי ברירה". במהלך חקירתו של ריטמן אתמול, הושמעה בפניו ההקלטה בה נשמעה המתלוננת בשיחה בעניינו עם דנינו - בה סיפרה הקצינה המתלוננת לדנינו שריטמן הטריד אותה לכאורה.תגובת יוחנן דנינו

יוחנן דנינו מסר בתגובה: "אחרי שנות דור של שירות ציבורי למופת לא אתן לפגוע בשמי הטוב. הגיעה העת שכלי התקשורת ישכילו להבין את האחריות הרבה המוטלת על שכמם. לגופם של דברים: קשרי עם הקצינה היו מקצועיים וחברותיים על רקע היכרות רבת שנים וכל טענה או רמז לפיהם הקשרים היו אסורים הינם שקריים ואין להם כל יסוד" .