האם בקרוב נראה את דוגמנית העל בר רפאלי על ספסל הנאשמים? תלוי את מי שואלים. גורמים ברשות המסים, המעורים בחקירה שהתנהלה בחודשים האחרונים נגד רפאלי, וכן נגד אמה, משוכנעים כי אם לא יתרחש שינוי דרמטי בתיק, הרי שהחשדות בגין אי דיווח על הכנסות של עשרות מיליוני שקלים שהרוויחה הדוגמנית בעבודות שונות בחו"ל, "יבשילו לכדי הגשת כתב אישום נגדה ונגד אמא שלה, ציפי רפאלי". 
 
גורם ברשות הסביר אתמול כי "צריך לעבור עוד כברת דרך בתיק הזה, אבל החשיפה של החקירה הזו נעשתה רק לאחר חודשים ארוכים של חקירה סמויה, שכללה איסוף מידע מודיעיני, גביית עדויות, תפיסת מסמכים ובעיקר ביסוס ראיות וחשדות". הגורם הדגיש כי החומר שנמצא בידי החוקרים הוא "חומר מבוסס שנבחן ברגישות רבה על ידי פרקליט מלווה. אני בטוח שנגיש כתב אישום נגד בר רפאלי".
 
מנגד, בסביבתה של רפאלי מבטלים את ההצהרות של החוקרים וטוענים כי מדובר "בתיק שייסגר בהסדר בין הצדדים ולא מעבר לכך". מקורביה של רפאלי טוענים כי אם לא היה מדובר "באישיות ציבורית מפורסמת ומרשימה, כל הנושא הזה לא היה מגיע לממדים האלו. בסך הכל מדובר בוויכוח מספרי בין רשות המסים לדוגמנית ולאמה". אביה של בר רפי רפאלי טען כי המשפחה לא חוששת, וכי הכל "מגובה בחשבוניות". בשיחה עם ערוץ 2 טען רפאלי כי החוקרים "רצו לקבל קצת פרסום על הסלבריטאות שלה (של בתו), והם קיבלו. זה הכל".

רפאלי בימים טובים יותר. צילום: אביב חופי


לאחר שהוחלט לא לאשר את בקשתה, החלו חוקרי השומה בכפר סבא ומחלק המודיעין ברשות המסים בתל אביב לאגור מידע גדול על הכנסותיה של רפאלי, על הטבות שקיבלה, על מתנות שונות ועל הנחות סלב בסכומים גבוהים שקיבלה לכאורה ושלא הופיעו בדוחות השנתיים שהגישה. יצוין כי אמה של רפאלי, ציפי רפאלי, שנעצרה ונחקרה אף היא, מוגדרת כמנהלת האישית של בתה. לטענת החוקרים, בשעות הארוכות שבמהלכן נחקרה דוגמנית העל, היא ענתה "בקור רוח" על השאלות. עוד סיפרו החוקרים כי על חלק מהשאלות ענתה רפאלי בקצרה והפנתה את החוקרים לאמה. לטענתה, גורמים אחרים, שבהם גם ציפי רפאלי, מנהלים את ענייניה הכספיים, ולכן היא עצמה "לא מעורבת, לא יודעת ולא מכירה" את הסוגיות שעליהן נשאלה.
 
שלשום נעצרו השתיים והחוקרים ביצעו חיפושים בבתיהן וכן במשרדי החברות שנתנו לכאורה את הטבות הסלב לדוגמנית. החוקרים החרימו מסמכים רבים וחוזים סודיים שנחתמו לכאורה בין הצדדים.
 
רפאלי ואמה הובאו שלשום לחקירה שנמשכה כ־13 שעות. אתמול נמשכה החקירה לזמן קצר ומיד לאחר מכן הגיעו שני הצדדים, למעט החשודות עצמן על פי בקשתן, לבית משפט השלום בתל אביב, שם הוחלט לשחררן תחת תנאים מגבילים, כולל התחייבות עצמית בסך חצי מיליון שקל לכל אחת מהן, הפקדת ערבות בנקאית בסך 250 אלף שקל וכן הוחלט להוציא נגדן צו עיכוב יציאה מהארץ. רפאלי ואמה נדרשו להפקיד את דרכוניהן ברשות המסים. פרקליט המשפחה, עו"ד גיורא אדרת אמר לכלי התקשורת: "אין פה דרמות, אין שום עניין ואף אחד לא רימה אף אחד אחר". 
 

בעל הדירה קיבל 200 אלף שקל

החשדות נגד רפאלי מתמקדים כאמור בהסתרת הכנסותיה בחו"ל וגם בארץ, הנאמדים בעשרות מיליוני שקלים. בחקירה התברר למשל כי רפאלי התגוררה במגדלי היוקרה YOO בתל אביב בדירה שכורה, אולם החוזה נחתם מול אחיה, לכאורה "כדי לא לקשור אותה למגורים בישראל". לאחר שסיימה את חוזה השכירות התברר בחקירה כי היא עברה להתגורר במגדלי W בעיר למשך שלוש שנים, כאשר הפעם חוזה השכירות נחתם מול אמה, אף שהדוגמנית הייתה זו שהתגוררה במקום בפועל.
 
בין הגורמים הנוספים שנחקרו בפרשה הייתה גם עובדת בכירה ששיווקה את פרויקט YOO למגורים. בחקירתה טענה העובדת כי הדירה הושכרה לרפאלי בלבד, וכי "הייתה התחייבות של המשפחה כי יהיו פרסום והדלפות למדורי הרכילות - כדי לשווק את המכירות באותו פרויקט". יתרה מכך, טוענים החוקרים, בעל הדירה קיבל 200 אלף שקל כדי להעמידה לשכירות, "וזאת במטרה למתג את הבניין". רואה החשבון של רפאלי שנשאל על ידי חוקרי רשות המסים מדוע לא דיווח על ההטבה האמורה טען כי לא ידע עליה כלל.
 
עוד בין הנחקרים היה גם מעצב העל, חיים קרנדג'י שעיצב את דירתה של רפאלי בשווי של כ־100 אלף שקל, אולם גבה ממנה לכאורה 40 אלף שקל בלבד תמורת קבלת יחסי ציבור ממנה. בחקירתו נשאל המעצב מדוע הסכים לגבות מהדוגמנית רק 40 אלף שקל, וענה כי "עשיתי לה הנחת סלב", ואישר כי הוא זכה לקבל ממנה יחסי ציבור.
 
כתבתנו, ליאורה גולדנברג־שטרן, מוסיפה כי בשיחה אתמול עם קרנדג'י טען המעצב כי הנתונים המוצגים בתקשורת אינם מדויקים: "לא מדובר בהנחה של 60%, יש מחיר שוק... אני לא רוצה להיכנס לזה. היא לא שכרה את שירותי. זה שקיבלתי פרסום, קיבלתי פרסום. אני לא רוצה לדבר על זה... זה לא נעים לי. זה לא קשור אלי, זה קשור אליה. אלו דברים אישיים שלה. לא נעים לי לחשוף דברים". 
 
רפאלי, כך נטען, זכתה בין היתר להנחת סלב בסכום של חצי מיליון שקל ברכישת דירת יוקרה, הנחה שלא הובאה לידיעת רשות המסים ולא שולם עליה מס כדין. עוד זכתה רפאלי, על פי החשד, לקבל רכב יוקרתי מסוג ריינג' רובר, בתמורה לצילומים לצד הרכב ולקידום מכירותיו. בסיום החוזה קיבלה לכאורה הדוגמנית במתנה רכב מסוג לקסוס, כשהוא נותר רשום על שם היבואן כרכב הדגמה. בחקירתה טענה אמה של רפאלי כי לא ראתה טעם ליידע את רואה החשבון בנוגע לרכב שקיבלה בתה כיוון שלא חשבה כי קבלת רכב בחינם נחשבת "לקבלת טובת הנאה".
 

סיקור עולמי

פרשת רפאלי זכתה אתמול להד תקשורתי גם במדינות נוספות בעולם. ב"גארדיאן" הבריטי כתבו על עיקרי החשדות נגד רפאלי והדגישו כי מעצרה של הדוגמנית ביום רביעי היה "הסוד השמור הגרוע ביותר בישראל". בכתבה צוין כי כלי התקשורת, שידעו מי הדוגמנית עוד טרם ניתן היה לפרסם את שמה, "הותירו רמזים עבים בדיווחים באשר לזהותה". 
 
ב"בילד" הגרמני ככל הנראה לא עודכנו באשר להתפתחויות האחרונות, וציינו בכתבה על רפאלי כי היא שוהה "בכלא" וברשת הטלוויזיה האמריקאית פוקס הדגישו כי מדובר בדוגמנית בינלאומית, "בין המרוויחות ביותר בעולם הדוגמנות העולמי". מרבית כלי התקשורת הזרים ציינו בדיווחם כי רפאלי הייתה בת זוגו בעבר של השחקן ליאונרדו די קפריו.