נשיא ארצות הברית ברק אובמה, אומר כי יש סימני התקדמות בקמפיין בהובלת ארצות הברית נגד ארגון המדינה האסלאמית וכי אנשיו יובסו בסופו של דבר. 

במסיבת עיתונאים שקיים הערב (שישי), אמר הנשיא: "אנחנו הולכים לנצח את דאעש ונעשה זאת באמצעות לחץ שיטתי, גדיעת קווי האספקה שלהם, מניעת כספים וחיסול ההנהגה, הכוחות הלוחמים והתשתית שלהם".
"אנחנו רואים התקדמות ברבים מהתחומים האלה, לכן הם יהיו במנוסה", הוסיף אובמה. 

בשיחה עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, דנו השניים במאמצים להגביר את הלחץ על ארגון דאעש בסוריה. בנוסף, הוא קרא למקבילו הטורקי לפעול להקלת המתיחות עם עיראק. 
 

הנשיא התייחס גם למלחמת האזרחים בסוריה. לדבריו, הנשיא בשאר אסד איבד את הלגיטימיות שלו בעיני רוב אזרחי סוריה וצריך לעזוב את השלטון כדי לפתוח את הדלת לסיום שפיכות הדמים שם. "אני חושב שאסד יהיה חייב לעזוב את המדינה על מנת שכל הצדדים המעורבים יוכלו להמשיך הלאה", אמר הנשיא. 
הנשיא התייחס גם לטרור מבית נגד ארצו וביקש מאזרחי ארצות הברית להיות דרוכים על מנת למנוע הישנות של מקרים דוגמת הטבח בסן ברנרדינו, לשם נסע לאחר מסיבת העיתונאים. "כל אחד יכול לעשות את חלקו על ידי דיווח אם אנחנו רואים משהו חשוד, על ידי סירוב להיות מאוימים ועל ידי הישארות מאוחדים כמשפחה אמריקאית אחת", הוסיף אובמה.

הנשיא גם התייחס לשאלה מי יחליף אותו בבית הלבן בינואר 2017 וצפה כי הנשיא הבא יהיה דמוקרט. 
 
בתוך כך, הנשיא אובמה חתם על החוק שחריף את הסנקציות הכלכליות נגד חיזבאללה. דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, אמר בהצהרה, כי החוק הדו מפלגתי מגביר את הלחץ על ארגון הטרור חיזבאללה ומספק לממשל את הכלים הדרושים לפגוע ביכולות הפיננסיות של הארגון".