תמיכה בקורבנות הטרור: נשיא ארצות הברית ברק אובמה והגברת הראשונה מישל הגיעו היום (שבת) לסן ברנדינו כדי להיפגש עם משפחות קורבנות ופצועי אירוע הטרור שהתרחש במקום לפני כשבועיים, לפני שהזוג ממשיך להוואי לחופשתם השנתית.



אתמול אובמה קיים מסיבת עיתונאים בבית הלבן בה הפציר באמריקאים לעמוד על המשמר מפני האיום הפוטנציאלי של טרור מבית על ידי קיצוני דאעש והכיר בקושי שיש במעקב אחר תוקפים הפועלים לבד כ"זאב בודד", כמו הזוג שיצא למסע הירי בקליפורניה. עוד אמר אובמה כי יהיה קשה להביס את קיצוני דאעש השולטים באזורים רחבים בסוריה ובעיראק, אך הודה כי סוכנויות אכיפת החוק האמריקאית עוקבים אחר האיומים בבית.



זירת הפיגוע בסן ברנדינו. צילום: רויטרס
זירת הפיגוע בסן ברנדינו. צילום: רויטרס



"קשה לעקוב אחר חשודים פוטנציאליים הפועלים במדיה"


באשר למאמצי ארצות הברית לעקוב אחר תוקפים פוטנציאליים, אמר אובמה כי הפרסומים במדיה החברתיים על ידי חשודים מיליטנטיים פוטנציאליים כל הזמן נסקרים על ידי רשויות אכיפת החוק, אך הוסיף שקשה לעקוב אחר התקשורת המקוונת. הוא אמר שהוא מאמין כי גורמי אכיפת החוק פועלים באיזון הנכון בין החשש לפגיעה בנושאי פרטיות לבין איסוף המידע. עוד אמר אובמה כי הבית הלבן מתכנן לעבוד עם חברות טכנולוגיה כדי לנסות למצוא דרכים "להבחין במהירות רבה יותר" באיומים פוטנציאליים בתקשורת הפרטית.



סקר שנערך בארצות הברית הראה כי הדאגה לגבי נושא איומי טרור זינקה בצורה חדה מאז ה-13 בנובמבר, אז ארעו פיגועי הטרור בפריז כשיותר מ-30 אחוזים מהאמריקאים חושבים כי הטרור הוא הבעיה החשובה ביותר העומדת כיום בפני ארצות הברית.



כזכור, באירוע הטרור שאירע בסן ברנדינו נרצחו 14 בני אדם לאחר שהזוג סאייד פארוק וטאשפין מאליק פצחו במסע הרג במהלך מסיבת חג המולד בקמפוס של המרכז הקהילתי "אינלנד", שהושכר למחלקה לבריאות הציבור של המחוז לכבוד האירוע. כמו כן, באירוע הטרור שאירע בעיר האורות לפני כחודש נרצחו 130 בני אדם במספר זירות בעיר.



רחובות פריז לאחר מתקפת הטרור. צילום: רויטרס
רחובות פריז לאחר מתקפת הטרור. צילום: רויטרס