מה מחכה ביום לאחר חיסול סמיר קונטאר: אם אתם תושבי הצפון, כמוני, תתכוננו לרע מכל: אפילו מלחמה. חיזבאללה מאיים בתגובה ובפעם האחרונה שהוא איים עלינו בגלל תקיפה שיוחסה לישראל זה נגמר בתגובה שרק בשל תוצאותיה לא הובילה למלחמה. אויב שמשגר שישה טילי קורנט לא עושה את זה בשביל לשלוח מסר, אלא בשביל להתחיל במלחמה.



ישראל בחוסר התגובה על התגובה אמרה בעצם "זה מספיק לנו" וגדעה את ההסלמה. אם לא היינו חודשים בודדים אחרי מבצע קשה בדרום היינו מסכמים עכשיו את לבנון השלישית. אם אתם תושבי הצפון כמוני אתם חייבים לקחת בחשבון שתגובה מוצלחת של חיזבאללה, כזו שתוביל לאבדות רבות ואולי גם חטופים, תוביל למלחמה בגבול הצפוני. אל תתנו לקלישאות כמו "מלחמות לא קורות בחורף" להתל בכם. אם תיפתח חזית צפונית היא תהיה קשה, תרחישי האימה עלולים להתממש וכדאי מאוד שנפנים את זה. ההערכות הן כי שני הצדדים עדיין לא מעוניינים בהסלמה. ישראל אומרת תמיד באופן רשמי כי המטרה הראשונה היא להרחיק מלחמות כמה שיותר אחת מהשנייה, חיזבאללה קבור עמוק יותר בבוץ הסורי, סופר אבדות קשות ומחויב לאיראן, אחרת כבר מזמן היה עוזב את אדמת סוריה.



קונטאר בכלא הישראלי. צילום: פלאש 90
קונטאר בכלא הישראלי. צילום: פלאש 90



אבל שלא תהיה טעות - הוא יגיב. אולי הפעם הוא ימתן את תגובתו ואולי ילך עד הסוף, את זה רק נסראללה יודע. גם אם ישראל לא תודה, הכוננות עולה בגבול הצפון. הכוננות גבוהה ממילא בגבול הצפון ולא בגלל איום כזה או אחר אלא בגלל שהגבול רוחש מצדו השני בכל גזרותיו ומחייב את מערכת הביטחון לצפות להכל. בצד הלבנוני ישראל נועצת מבט תמידי, היא חייבת לראות את מהלכי חיזבאללה והכנת התשתיות שלו לכיוון ישראל ובגזרה הסורית ישראל חיה את הגבול כבר כמה שנים, מאז פרוץ הגדרות ביום הנכבה, אז הבינו במטכ"ל שהמציאות השתנתה.



בסופו של יום נעשה צדק, לא נקמה, אלא צדק. סמיר קונטאר מעבר להיותו רוצח בני משפחת הרן ושחר, הוא סמל של ארגון החיזבאללה. לפני שנה ייחסו לו הדרוזים ברמת הגולן גורם מסכסך בין הדרוזים ומי שעמד מאחורי ההסתה נגד צה"ל שהובילה לתקיפת האמבולנס בנווה אטי"ב בו הוכה למוות פצוע סורי ופצוע נוסף נפצע קשה. קונטאר הוא עצם בגרון לא רק למשפחות השכולות אלא לעם שלם שסוחב על גבו את פצעי הטרור משנת 1979.



קונטאר ביצע בדמשק שורה של מהלכים שאת התוצאה שלהם היינו אמורים לחוות בעימות ביום מן הימים. כעת העיניים נשואות ללבנון לחסן נסראללה שלמד בשנים האחרונות לנשום לפני שהוא מאיים וזה הקנה לו אמינות בין לאומית. כשנסראללה מאיים הוא מקיים. הוא יאיים בתגובה וכזו בוא תבוא בזמן ובמקום שנוח לו.