שבוע המסחר בשוק המטבע של ישראל נפתח היום עם הערכות לגבי עליה של הדולר לעומת השקל. האפשרות שהבנק המרכזי של ארה"ב ימשיך להעלות את שערי הריבית במנות קטנות במהלך כל שנת 2016  ישפיע על הדולר בשוקי המטבע בעולם וכפועל יוצא גם בישראל. 



משה שלום, ראש מחלקת המחקר ב- FXCM ישראל, מציין הבוקר: "השבוע שעבר עמד בסימן החלטת הפד בדבר הריבית על הדולר. הצפי התגשם, וראינו עלייה של רבע אחוז בריבית האפקטיבית, אשר התבטאה בעלייה בשערי הדולר מול כמעט כל המטבעות בעולם, וביניהם גם השקל הישראלי".

"אין ספק שאם מה שג'נט יילן, ראשת הבנק המרכזי האמריקאי, ציינה, דהיינו שמסלול העלאות הריבית הולך לכיוון עלייה של יותר מאחוז עד סוף 2016, אנו אמורים לראות את הדולר העולמי מתחזק מאד לכל אורך התקופה הזו. וזאת במיוחד כאשר במדינות החשובות, חוץ מארה"ב, מתנהלת הרחבה כמותית די אגרסיבית עדיין".
 
"השווקים קיבלו את האירוע כצפוי: עליות בשוקי המניות, עקב הקישור בין העלייה הזו והצמיחה בכלכלה האמריקאית, ירידה בסחורות, ובמיוחד, כאמור, התחזקות של הדולר מול המטבעות. הדולר שקל נסחר עדיין סביב אזור 3.89, אבל הוא עדיין חייב לפרוץ מעל 3.93 על מנת שהשחקנים הקובעים בשוק המקומי שלנו יוכלו להאמין במגמה חיובית ארוכת טווח".