מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק יסוד: הכנסת , המאפשר לחברי הכנסת לוותר על התוספת לשכרם. בקריאה שנייה תמכו 33 ללא מתנגדים. בקריאה שלישית תמכו 31 ללא מתנגדים.



עד היום, חבר כנסת היה חייב לקבל את שכרו. כעת, לאחר אישור החוק, חבר או חברת הכנסת יוכלו לוותר בשנה מסוימת על קבלת חלק השכר הנובע מהעדכון השנתי של השכר. לשם כך יהיה על חבר הכנסת למסור הודעה לחשב הכנסת, וחבר הכנסת לא יהיה רשאי לשנות את הודעתו באותה שנה.



ח"כ אילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) אמרה: "אני חושבת שהיה צריך לכבד את המלצת הוועדה הציבורית, אני לא מכבדת את מה שהתפתח כתוצאה מהדיון. יש אמנם פופוליזם מסוים בנוגע לשכר חברי הכנסת, אם זה לא נכון להעלות את השכר אז למה לא להתמודד עם זה? זה לא רק שאנחנו חיים כאן באקווריום, בחוץ יש אנשים שאין להם מה לאכול. ההתכתשות בין חברי הכנסת היא לא עניינית, בואו נבדוק את עצמנו". 



ח"כ עיסוואי פריג' (מרצ), אמר שח"כ דוד ביטן קרא לכל מי שהתנגד לתהליך הזה פופוליסט. לדבריו, "ועדת הכנסת לא סופרת אף אחד ממטר. כשהעלינו ביקורת על שיטת תוספת השכר אמרו לנו 'לא מתאים לכם אז תוותרו ואם לא אז נביא לכם הצעת חוק ואל תתייפייפו'. ההתנהלות הזו מביאה אותנו למצבים בלתי נתפסים ואחרי זה שואלים למה אנחנו נמצאים בתחתית הסולם מבחינת תדמית".



יו"ר ועדת הכנסת ח"כ דוד ביטן, שהוביל את המהלך: "אם ועדת הכנסת תוותר על הסמכות שלה זה יגיע לוועדת כספים. יש לנו כוונה להביא הצעת חוק שאנחנו נצא מהעניין של השכר".