פרקליטה של שרה נתניהו, עו"ד יעקב וינרוט, ביקש לפני ימים אחדים להיפגש בדחיפות עם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, לפני שיפרסם את החלטתו האם לזמן את רעיית ראש הממשלה לחקירה באזהרה ב"פרשת מעונות ראש הממשלה". אולם היועץ סירב והשיב לווינרוט שיעביר את פנייתו בכתב. דבר הפנייה נחשף הערב (שני) בחדשות ערוץ 2.



על פי הדיווח, וינרוט טלפן לווינשטיין ואמר לו: "אין צידוק לחקור את רעיית ראש הממשלה מסיבה פשוטה - גם אם לוקחים את הטענות נגדה עד לקצה לרעתה, עדיין לא מתגבשת כל עבירה פלילית. לכן מה יש לחקור?"



עוד נודע כי באותה שיחת טלפון ביקש וינרוט להיפגש עם וינשטיין, שכאמור, סירב. לטענת שרה נתניהו ומקורביה, מאז השיחה הם לא שמעו דבר מווינשטיין בנושא זה, עד לפרסום הערב.



זה זמן רב מונחת על שולחנו של היועץ וינשטיין בקשה של המשטרה לחקור באזהרה את שרה נתניהו, בחשד לעבירות של טוהר המידות, במסגרת פרשת "מעונות ראש הממשלה", שנפתחה בעקבות תלונתו של מני נפתלי, מי שהיה אב הבית במעון ראש הממשלה.



בסביבתה של נתניהו טוענים כי אין מדובר בפנייה חריגה אלא בהליך שגרתי.



פרשת מעונות ראש הממשלה החלה בעקבות עדות של אב הבית לשעבר, מני נפתלי, שהגיש תביעת פיצויים לבית הדין לעבודה, הנמצאת בהליכים משפטיים. נפתלי טען כי במעונות ישנן הוצאות מופרזות, חריגות ולא ראויות, והאשים את שרה נתניהו בשימוש במשאבים של המדינה לצרכיה האישיים. מבקר המדינה יוסף שפירא פרסם דוח מיוחד שבדק גם את הטענות שהעביר נפתלי וקבע: "עולה חשש לכאורה לפגיעה בטוהר המידות עד כדי חשש למעשה פלילי".



בדוח צויין כי היו הוצאות כגון התקשרות לביצוע עבודות חשמל במעון הפרטי של בני הזוג נתניהו בקיסריה בסך 50 אלף שקל, לצורך ביצוע עבודות דחופות במעון הפרטי, למרות שהובהר כי התקשרות זו מנוגדת למינהל תקין.



טענה נוספת היתה כי כספי פדיון של בקבוקים ריקים, שנקנו עם תכולתם מכספי המדינה, הועברה לידיה של נתניהו. עוד נטען נגדה כי כי היא שותה לעיתים שלושה בקבוקי שמפניה ביום, במימון המדינה, וכן על הוצאות פרטיות נוספות שהמדינה מימנה לכאורה. יש להדגיש כי בני הזוג נתניהו ולשכת ראש הממשלה מכחישים בתוקף את כל הטענות.