יכול להיות שמתישהו יתברר שהזרז האמיתי לאמוק שבו לקה ראש הממשלה נתניהו לאחרונה (בעיקר מהלך הקדמת הפריימריז) קשור בעניין הנפיץ ההוא שכולנו מטאטאים בחודשים האחרונים אל מתחת לשולחן: החקירה המתפתחת במעונות ראש הממשלה.



החקירה הזו, לו נוהלה בקצב הרצוי, בעוצמה הנדרשת ובמוטיבציה המתבקשת, הייתה כבר מזמן אמורה לזעזע את אמות הסיפים באותם מעונות. אבל היא לא. דרג החוקרים עושה את עבודתו כהלכה, אבל הדרג שמעליו, והדרג שמעל הדרג שמעליו, גוררים רגליים. כצפוי.



אתמול (שני) פרסם גיא פלג בחדשות ערוץ 2 כי היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין עתיד לאשר (סוף־סוף) למשטרה לחקור באזהרה את רעיית ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו. לקראת האישור הזה, קיבל היועץ לאחרונה בקשה בהולה מפרקליטה של הגב' נתניהו, יעקב וינרוט, לפגישה דחופה וגורלית. במקום אחר (באתר האינטרנט של יואב יצחק) פורסם שטיעון הגנה פוטנציאלי לשעת חירום יהיה שהגברת סובלת מליקוי נפשי שגורם לה למה שהוא גורם לה. אגב, זו שעת חירום.



קוראיו הקבועים של הטור הזה קיבלו, במהלך השנים, לא מעט אינפורמציה על הנעשה במעונות ראש הממשלה. על הענף התעשייתי הייחודי שפותח שם: איך להעמיס כל הוצאה פרטית, אישית ומשפחתית, על קופת המדינה, באלף ואחת טכניקות שונות ומשונות, כדי שאנחנו נממן את השגיונות הללו, ולא קופת המשפחה. מדובר במיליונים רבים. בנושא הזה, קצרה היריעה מלפרט את ההסתעפויות השונות. פרשת החשמלאי, המים בבריכה, הנזילה בבריכה, הבקבוקים, האישורים שהולכים ותופחים מצד "ועדת השלושה" שאמורה לאשר את מסע הבזבוזים הזה, ההעברות התקציביות מסעיף לסעיף, שנועדו לחפות על התקציבים המנופחים, ועוד ועוד.



מצעד מפואר של בכירים מצא את דרכו אל מחוץ למשרד ראש הממשלה, כי הם סירבו לשתף פעולה עם העניין הזה, או הפסיקו לשתף איתו פעולה מתישהו. מני נפתלי אמר אמת צרופה. כל סיפוריו מוצקים ואמיתיים. אם כי חלקיים. אפילו הוא לא ראה את הקרחון כולו, אלא כמה מקצותיו.



מבחינת המשפחה המלכותית, זוהי ללא ספק שעת חירום. הימ"חים נפתחו וכל מה שיכול להשפיע, מוטל למערכה. אם יהיה צורך לטעון לאי־שפיות, יטענו. אז תעלה השאלה איך אדם לא שפוי מכהן בתפקיד פסיכולוג ילדים, ואיך נותן מי שנתן לאדם לא שפוי להשתתף באופן פעיל בתהליך קבלת ההחלטות ולהשפיע על כל מינוי, פגישה, תהליך או מהלך. אבל דיה לצרה בשעתה. אנחנו עוד לא שם, אם כי אנחנו מתחילים להתקרב לשם.



עכשיו צריך לשים לב למתרחש במשטרה. לא מזמן, כשעלתה תיאוריית הקונספירציה שלפיה המפכ"ל החדש רוני אלשיך הובהל לתפקידו כדי לכבות את השריפה הזו, אמר לי מי שאמר: שים לב, אם הוא מחליף עכשיו את ראש אגף החקירות והמודיעין ועושה פריש־מיש בלהב 433, סימן שזה אמיתי ויש כאן ניסיון לחסום את החקירה.



אני לא מכיר את אלשיך, אבל מזמן לא נתקלתי בקונצנזוס כזה סביב דמות מסוגו: אמיץ, מתוחכם, ישר כמו סרגל, לא עובד אצל אף אחד. מצד שני, אתמול כבר ראיתי כותרת שבדעתו של אלשיך ללכת לסבב מינויים נרחב במשטרה. נמתין לסבב בסבלנות, ונמתין גם לפרסום זהותו של ראש השב"כ החדש, שאמור להחליף את יורם כהן במאי הקרוב. אם כהונתו של כהן תוארך לפתע (אנחנו בתוך גל טרור, לא?), יתרבו סימני השאלה. זה אומר שאלשיך יוכל לקבל את השב"כ אחרי שיסיים שנה וחצי במשטרה ולכאורה ישלים ניקוי אורוות ומהפך. נכון, זו נשמעת תיאוריית קונספירציה, אבל במקומותינו המציאות מאפילה לפעמים על תיאוריות הקונספירציה הכי מטורללות.