אנשי המנהל האזרחי הוזעקו הבוקר (שלישי) על ידי משטרת מחוז ש"י לבית בכפר ביתילו באזור רמאללה, לאחר שעלה חשד לפעולת תג מחיר באחד הבתים אליו הושלכו שני רימוני עשן. מהבית חולצו זוג ותינוק ללא פגע. הכוחות שהגיעו למקום מצאו כתובת תג מחיר "נקמה ד"ש עצורי ציון".



אב המשפחה, כסל, ששהה בבית התראיין הבוקר בגל"צ וסיפר על האירוע: "באו אלינו באחת וחצי בלילה, רשמו על הבית מבחוץ, שברו את הזכוכית וזרקו בקבוקי גז". לדבריו עמו היו בבית אשתו ובנו בן פחות משנה.



האירוע הסתיים ללא נפגעים וכסל הוסיף כי "עד עכשיו הבית מלא גז, אי אפשר להיכנס, באו השכנים ועזרו לנו לצאת מהבית". את העומדים מאחורי המעשה כסל לא ראה. "זרקו והלכו אבל יש לנו עכשיו חיילים בבית ומשטרה", הוסיף אב המשפחה.



לדבריו אין זו הפעם הראשונה שביתו נפגע. "זו לא הפעם הראשונה, זו הפעם השנייה, וגם לשכנים עשו דברים - שרפו להם אוטו", הוא הוסיף. בעקבות כך מבקש כסל מהממשלה ומהצבא שידאגו שלא ייגרם נזק לבתים, "אני לא עושה נזק לאף אחד, אני רוצה לחיות בשקט", אמר כסל.



מבדיקה של האירוע עולה כי לפנות בוקר סמוך לשעה שלוש לפנות בוקר התקבל דיווח על אירוע פשיעה לאומנית בכפר ביתילו הסמוך לרמאללה. כוחות משטרה וצה"ל נכנסו לכפר ומחקירה ראשונית עולה כי באחד מבתי הכפר נופצה שמשת החלון, הושלכו רימוני גז מדמיע לתוך הבית, ועל קיר רוססה הכתובת "נקמה ד"ש עצורי ציון". חקירה נפתחה במשטרת מחוז ש"י ביחידה לפשיעה לאומנית.




מאמצים לסיכול טרור בכביש 60


בתוך כך כחלק מהמאמץ לסיכול הטרור במרחב כביש 60 שבין גוש עציון לחברון, קיימה הלילה חטיבת "עציון" מבצע חטיבתי רחב היקף בעיירה חלחול הסמוכה לכביש הראשי. במהלך המבצע, פעלו לוחמים מיחידת "מגלן" וחטיבת כפיר בין היתר למעצר שני מבוקשים שהועברו לחקירת השב"כ.



במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, שוטרי מחוז ש"י ולוחמי מג"ב באיו"ש ובבקעה 13 מבוקשים. בנוסף אמש אבטחו כוחות מחטיבת כפיר והמנהל האזרחי בפיקוד חטיבת "אפרים" את כניסתם של כ-500 מתפללים לקבר יהושע בן נון הנמצא בכפר כפל חארת', מערבית לשכם. הכניסה עברה ללא אירועים חריגים.



בית משפחת דוואבשה בכפר דומא. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בית משפחת דוואבשה בכפר דומא. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



התפתחויות בחקירת פרשת הרצח בדומא


אירוע תג המחיר מתרחש לאחר שלפני יומיים דווח כי חוקרי השב"כ השיגו התקדמות בחקירת רצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא. אולם הדיווחים הם תחת איסור פרסום. אם אכן הדיווחים נכונים אזי מדובר בהתפתחות דרמטית בפענוח הפרשה. בשב"כ אישרו בתחילת השבוע כי אכן חלה התפתחות בחקירת הפרשה: "אנחנו מאשרים שבימים האחרונים חלה התקדמות בחקירת הפיגוע בדומא". הוסיפו: "כל שאר הפרטים הנוגעים לחקירה הם תחת איסור פרסום״, הובהר בשאילתה לכלי התקשורת. לפני שבועיים אישרו בשב"כ כי חלה התפתחות דרמטית בחקירת הפרשה: "בימים האחרונים נעצרו לחקירה על ידי גורמי הביטחון צעירים החשודים בהשתייכות להתארגנות טרור יהודית ובביצוע פיגועי טרור", נמסר מהשב"כ בתחילת החודש. "במסגרת חקירות אלה נבדקים חשדות קונקרטיים סביב הפיגוע הקשה שאירע בכפר דומא. מהלכי החקירה מתבצעים תוך שיתוף פעולה בין שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל ופרקליטות המדינה. שאר פרטי החקירה, לרבות זהות העצורים הם תחת צו איסור פרסום", הובהר בהודעת השב"כ. 



רק לפני שבוע העריך גורם ביטחוני בפני "מעריב אונליין" כי הרצח טרם פוענח אולם החקירה מתבצעת כל הזמן ובכל יום יש התקדמות נוספת. גורם ביטחוני מסר בעבר ל"מעריב אונליין" כי "אנחנו יודעים מי ביצע את הרצח אולם אין לנו ראיות הקושרות אותו. הם שותקים בחקירה ומגיעים מתודרכים היטב". 



 "ההתמהמהות בחקירת פרשת דומא נתנה אור ירוק לפיגוע נוסף"


ח"כ אוסאמה סעדי התייחס לאירוע בביתילו ואמר כי מדובר בהמשך ישיר לרצח בני משפחת דוואבשה: "מדובר באירוע דומא 2", ההתמהמהות בחקירת רוצחי משפחת דוואבשה נתנה אור ירוק לעוד פיגוע לאומני, על גורמי הביטחון והממשלה והעומד בראשה מוטלת האחריות המלאה".



סעדי הדגיש כי בנס לא היו נפגעים באירוע והוסיף כי "התנין יצא מהאקווריום, ואין מי שיכול להשתלט עליו. מדובר בחיות אדם שהמדינה בכלל לא מעוניינת לקלוט אותם בתוך גבולותיה, וכנראה יש לה סיבות לכך, ושולחת אותם לשטחים הכבושים במסווה של התיישבות או אידאולוגיה".



יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, התייחס הבוקר לזריקת הרימונים על בית המשפחה ואמר כי "זאת אינה ערוגה ואלו אינם עשבים שוטים. הכיבוש מוליד מתוכו שנאה שלא בוחלת גם בפגיעה בילדים ובתינוקות".



לדבריו השלכת הרימונים נובעת מהתנהלות הממשלה: "המציאות המדממת סביבנו היא התוצאה הישירה של מדיניות ניהול הסכסוך של נתניהו וממשלת הימין הקיצוני שלו. עלינו לעמוד ביחד, ערבים ויהודים שוחרי שלום, ולדרוש את סיום הכיבוש הארור הזה".


רבנים למען זכויות האדם גינו את השלכת רימוני העשן ומסרו כי "האירוע, שככל הנראה בא כנקמה על מעצר מנהלי ועינויי הקטינים החשודים ברצח משפחת דוואבשה, צריך להעלות סימני שאלה האם השימוש באמצעים פסולים מסוג זה אינו תורם לרדיקליזציה של קיצוניים משני הצדדים מעבר להיותו פגם מוסרי חמור כשלעצמו".