לפחות 200 אזרחים סורים נהרגו בהתקפות אוויריות של רוסיה על סוריה, כך עולה היום (רביעי) מדוח של ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל", שמצטט עדים ופעילי זכויות אדם.



הדוח "חקר מרחוק" יותר מ-25 התקפות רוסיות בחמישה אזורים בין התאריכים 30 בספטמבר ל-29 בנובמבר. הממצאים מצביעים על "כשלים חמורים של רוסיה בכיבוד החוק ההומניטרי הבינלאומי".



מוסקבה הכחישה שוב ושוב את מותם של האזרחים, ותיארה את הטענות נגדה כחלק מ"לוחמת מידע". רוסיה החלה בתקיפות אוויריות נגד דאעש וקבוצות אחרות ב-30 בספטמבר, ואמרה כי היא פועלת לבקשתו של נשיא סוריה בשאר אל אסד. מוסקבה הואשמה גם בהפצצת קבוצות המורדות באסד, שמגובות על ידי המערב.



"שימוש שלא כדין בפצצות בלתי מונחות"


אמנסטי ציין בדוח כי חקר את התקפות הרוסים בחומס, חאמה, אידליב, לטקיה ואלפו. הארגון אמר כי "ביצע ראיונות בטלפון ובאינטרנט של 16 אנשים שהיו עדים להתקפות ולתוצאותיהן", כולל רופאים ופעילי זכויות אדם.



הדוח מרחיב לגבי שש התקפות. ב-29 בנובמבר לדוגמה, 49 אזרחים נהרגו ורבים אחרים נפצעו כאשר שלושה טילים פגעו בשוק במחוז אידליב, הדגישו באמנסטי. עוד נכתב כי עדויות הראו שלא היו מטרות צבאיות באזור. עוד עולה מהדוח של אמנסטי כי ישנן ראיות שצבא רוסיה "השתמש שלא כדין בפצצות בלתי מונחות באזורים מאוכלסים בצפיפות והפציץ באופן חסר הבחנה".



רוסיה לא הגיבה באופן רשמי להאשמות הדוח. בעבר תיאר הקרמלין דוחות דומים בניסיון להכפיש את פעילותה ברוסיה, ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר באוקטובר כי דיווחים על פגיעה באזרחים לכאורה יצאו לפני שאפילו בוצעו ההתקפות האוויריות.