שני הישראלים שנהרגו בפיגוע הדקירה שאירע סמוך לשער יפו בירושלים הם עופר בן ארי וראובן בירמכר. השניים נפצעו באורח קשה ואנוש ולאחר מכן מתו מפצעיהם בבתי החולים.

עופר בן ארי (46), שנהרג אתמול מקליע שנורה מאקדחה של שוטרת מג"ב, שירתה לעבר המחבלים, הותיר אחריו אישה ושתי בנות, בכיתות ט' ו-י"ב. הלווייתו של בן ארי, תושב שכונת הר חומה בירושלים, תתקיים מחר בצהריים (14.00) בבית העלמין הר המנוחות בירושלים.

בתו הבכורה למדה בגימנסיה העברית בירושלים וחוותה ביחד עם חברותיה את האסון הכבד בו נהרגו שלוש מתלמידות השכבה בתאונת הדרכים בדרום, בעת ששבו ממסיבת יום הולדת של אחת מחברותיהן.
 
בני משפחתו שהגיעו לבית החולים שערי צדק בירושלים היו המומים וכואבים מהאסון הכבד. "הוא נסע ברכבו וראה את המחבלים דוקרים ללא אבחנה. הוא עצר את הרכב כדי לסייע לאדם שנדקר ואז הוא נורה למוות בטעות. כואב הלב", סיפר אחד מהם.


בני המשפחה סיפרו על אדם טוב שתמיד רצה לסייע לזולת. "הוא היה בן אדם זהב שלא עשה רע לאף אחד", סיפרה בת משפחה בבכי, "לא מעכלים איך הוא סתם נהרג".
 
הנרצח השני בפיגוע, הרב ראובן בירמכר (45) מקרית יערים, הותיר אחריו שבעה ילדים יתומים. הוא לימד בישיבת "אש התורה" שרבים מתלמידיה מגיעים לירושלים מחו"ל.
 
עם קבלת הבשורה הנוראית על הירצחו בפיגוע, נפל אבל כבד על משפחתו, תלמידיו ומוקיריו הרבים. הלווייתו של הרב בירמכר תתקיים עוד הערב. מסע הלווייה יצא אמש מבית הכנסת "חניכי הישיבות" בקרית יערים להר המנוחות בירושלים.