מכון ירושלים לצדק הגיש היום (חמישי) תלונה פלילית נגד שוטר בלגי ממוצא מוסלמי, שהתבטא בצורה אנטישמית וקרא לרצוח יהודים. בתלונה שהגיש בא כוחו של המכון, עו"ד רישאר לואיק לרשויות התביעה בבריסל, הוא מבקש להעמיד את השוטר לדין פלילי בגין עבירות של הסתה וגזענות.



התלונה הוגשה במסגרת מיזם משפטי בינלאומי של מכון ירושלים לצדק, שנועד להיאבק באנטישמיות ובדה לגיטימציה של ישראל כמו גם להגן על יהודים ברחבי העולם מפני האנטישמיות באמצעות כלים משפטיים. מכון ירושלים לצדק מתמחה בהגנה על זכויות האדם והוא הקים רשת בינלאומית של עורכי דין במטרה להילחם במסיתים ולהגן על יהודים ופעילים פרו ישראלים מפני רדיפות אנטישמיות ואנטי-ישראליות. המכון הוקם לפני 11 שנים, עוסק בתחום ההגנה על זכויות האדם וצדק אזרחי כאמור ועוסק גם בפעילות של הסברה פרו ישראלית והגנה על יהודים ברחבי העולם מפני רדיפות אנטישמיות ואנטי ציוניות.



השוטר ששירת באחד ממחוזות בריסל, ניהל דיון ברשת הפייסבוק ובו כתב לאחד הגולשים כי "אלה היהודים שרוצחים פלסטינים, לא החמאס. היהודים הם מלוכלכים וישראל היא הדבר הנחות ביותר. הייתי שוחט אותם אחד אחרי השני, כפי שהם עושים לפלסטינים".



לאחר שדבריו פורסמו וזהותו נחשפה, הוא פוטר מהמשטרה. במכון החליטו לנהל מאבק להעמדתו של השוטר לדין, במטרה להיאבק בגילויי האנטישמיות ההולכים וגוברים באירופה. בתלונה שהגיש עו"ד לואיק בשם מכון ירושלים לצדק, הוא כותב כי השוטר עבר על החוק הבלגי, לאחר שהתבטא באופן גזעני. במכתבו דורש לואיק להעמיד את השוטר לדין בגין עבירות של הסתה לרצח, אפליה וגזענות.



יש לציין כי במסגרת תיק נוסף שניהל המכון, זוכה צעיר יהודי מפולין מאשמת ארגון הפגנת תמיכה "לא חוקית" בישראל. מייסד מכון ירושלים, עו"ד כלב מאיירס: "המסר שלנו לכל מי שמסית נגד יהודים בעולם הוא חד משמעי: אנחנו לא נוותר לכם. ניאבק בכל גילוי של אנטישמיות והסתה גזענית באמצעות הכלים המשפטיים שיש לנו. לא נבליג על אלימות מילולית והסתה אנטישמית, ונמשיך להעניק סיוע לכל יהודי שנרדף. המלחמה באנטישמיות הגואה באירופה חייבת לעבור לאקטיביות. הגיע הזמן להוריד את הכפפות במאבק נגד ההסתה הגזענית נגד יהודים ולתבוע מחיר מאלו שמלבים אותה".