שפעת החזירים חוזרת: אשה בת 50 נפטרה אתמול בבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה משפעת החזירים והיום (חמישי) פורסם כי ארבע נשים, שלוש מתוכן הרות, פנו בימים האחרונים לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע עם סימפטומים של שפעת, שבהמשך התגלתה כשפעת החזירים. מצבן של שתיים מהן השתפר והן מאושפזות בבידוד. אשה נוספת בת 25 נמצאת במצב קשה והיא נזקקה להנשמה ומאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ פנימי. לאור מצבה הקשה, הוכנסה אתמול לניתוח קיסרי והתינוק הועבר במצב יציב לטיפול ביחידה לטיפול נמרץ פגים.



אישה נוספת בת 57  עם גורמי סיכון, אובחנה עם שפעת מסוג H1N1 (שפעת החזירים), מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ פנימי מונשמת במצב קשה. לאור זאת, גורמים בכירים במשרד הבריאות קוראים לנשים בהריון, לאוכלוסייה המבוגרת ולחולים ממחלות כרוניות ציבור להתחסן נגד שפעת.



בשני בתי החולים של הדסה מאושפזים מטופלים אשר אובחנו עם שפעת מסוג H1N1. בהדסה עין כרם מאושפזות 2 נשים, בשנות ה-30 וה-40 לחייהן. הן הגיעו במצב קשה אך כיום מצבן יציב, מונשמות ומורדמות. בהדסה הר הצופים מאושפז מטופל בן 46 אשר הגיע במצב בינוני וכיום מצבו מוגדר קל, לא נזקק להנשמה. שניים מתוך החולים לא חוסנו כנגד שפעת השנה, לגבי חולה שלישית אין מידע. בבית החולים "שערי צדק" בירושלים מאושפז חולה במצב קשה. 



בנוסף, ילדה בת ארבע מאושפזת בטיפול נמרץ בבית החולים אסף הרופא לאחר שחלתה בשפעת החזירים וסובלת ממחלות רקע.



מנתונים שנאספו בתקופה האחרונה בהדסה עולה כי 27% מהבדיקות שנשלחות בימים אלה הן חיוביות לשפעת: מהן- 80% שפעת מזן A/H1N1, ו-20% שפעת מזן B. חלק מהחולים מדגימים מהלך קשה.



בהקשר זה, מדגישה פרופ' דנה וולף, מנהלת היחידה לוירולוגיה קלינית בהדסה, את ההנחיות המעודכנות של משרד הבריאות לטיפול בשפעת, לפיהן מומלץ לטפל מוקדם ככל האפשר ב- tamiflu בכל חולה המתאשפז עם שפעת (במקרה של חשד קליני בעונת פעילות השפעת, אין להשהות את הטיפול עד לקבלת תשובת המעבדה). בחולים השייכים לקבוצות סיכון (כדוגמת מחלות רקע כרוניות, דיכוי חיסוני, הריון, או השמנת יתר קיצונית) – מומלץ לטפל ב- tamiflu גם אם משחררים אותם מהמיון. "עדיין לא מאוחר לגשת אל רופאי המשפחה ולקבל את החיסון לשפעת", מבהירה פרופ' וולף.



המקרה הקודם של שפעת חזירים התרחש בשנת 2014, אז אושפזה אישה בשבוע ה-32 להריונה בבית החולים "ברזילי" באשקלון ואובחנה כנשאית של שפעת החזירים. היא ילדה תינוקת בריאה.