למעלה מ-5,000 בני אדם הגיעו היום (שישי) להתחסן מפני שפעת, פי שניים מיום רגיל. בין המתחסנים נרשמה נוכחות גדולה של ילדים ונשים בהריון.
 
מנכ"ל קופת חולים מאוחדת זאב וורמברנד, מסר ל"מעריב אונליין" כי "מדובר בעלייה של עשרות אחוזים בהתחסנות". לדבריו, "ישנה העלייה במודעות של המגזר החרדי, שנובעת מעבודת שטח מרובה של קופות החולים".
 
עוד אמר וורמברנד כי "השנה, באופן בולט ודרמטי, ניכרת עלייה בנכונות באוכלוסייה החרדית להיענות לפניות שלנו לבוא ולהתחסן כנגד שפעת. לכן, קיימנו, פעילות נרחבת בסיוע של רבנים מובילים". 
 
גם בשאר קופות החולים נרשמה עלייה בהתעניינות בנושא. בקופת חולים מכבי היו ביקושים גבוהים וחריגים ליום שישי, כשאלפים הגיעו להתחסן. אל המוקד הטלפוני של קופת החולים כללית התקשרו מאות אנשים, שלאחר מכן התייצבו לחיסונים. 
 
מוקדם יותר במהלך הבוקר, פרופסור יניב אלמוג, מנהל היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים סורוקה התייחס לנגיף שהתפשט ותקף במהלך השבוע מספר בני אדם ברחבי הארץ. בראיון לגל"צ אמר פרופסור אלמוג כי "קרוב לוודאי שאם רבים יותר היו מתחסנים נגד שפעת, הייתה ירידה בתחלואה באופן משמעותי". הוא הוסיף כי משרד הבריאות עדיין קורא לציבור להתחסן נגד הנגיף. בבית החולים סורוקה עדיין מאושפזות שתי נשים בעקבות גילוי של שפעת החזירים, אחת בת 20 והשנייה בת 50, הן מונשמות ומצבן מוסיף להיות קשה.

רק אתמול פורסם כי ילדה בת ארבע אושפזה בטיפול נמרץ בבית החולים אסף הרופא, ואובחנה כחולה בשפעת החזירים. הנגיף מסוג H1N1, תקף לאחרונה לפחות שלושה עשר בני אדם בישראל. כמו כן, אתמול נקבע מותה של אחת החולות, אישה כבת 50 שהגיעה ואובחנה בבית החולים סורוקה. לפני כחודש האישה הועברה מסורוקה לטיפול מיוחד מציל חיים בבית חולים בילינסון והיתה במצב קשה מאוד. תוך שהיא מורדמת ומונשמת, היא טופלה באמצעות מכשירים תומכי חיים בחודש האחרון, עד שכאמור, הרופאים נאלצו לקבוע את מותה.

כמו כן, לבית החולים הדסה עין כרם הגיעו לאחרונה שתי נשים בשנות ה-30 וה-40 לחייהן במצב קשה אך יציב בעקבות המחלה. לבית החולים הדסה הר הצופים הגיע חולה בן 46 במצב בינוני ולאחר טיפול מצבו הוגדר קל. לפחות שניים משלושת החולים בבתי החולים של הדסה לא חוסנו לשפעת. בבית חולים שערי צדק מאושפזת אישה שנדבקה בשפעת חזירים גם היא, מצבה קשה והיא מחוברת למכשיר אקמו שהוא מכשיר לב ריאה המשמש לתמיכה חיצונית במקרים של קריסת מערכות. בבית החולים מאושפזת אישה נוספת שלגביה יש חשד למחלה והנושא שלה נמצא בברור.