ניסיון דריסה בוצע היום (שישי) כנגד לוחמי משמר הגבול במהלך פעילות מבצעית בכפר סילוואד ליד רמאללה. המחבלת שעטה לעבר הכוח, שזיהה את המתרחש, הלוחמים תפסו מחסות וביצעו ירי מדויק לעבר המחבלת, שמותה נקבע בזירה. 


הפיגוע בסילוואד

 כלי תקשורת פלסטינים פרסמו כי המחבלת שביצעה את  ניסיון הדריסה בסילוואד, צפונית לרמאללה,  היא מהדיה חמאד בת 40 ואם לארבעה. במקביל, בהתפרעויות בסמוך לגדר המערכת ברצועת עזה, דיווחו מקורות פלסטינים כי צעיר תושב רצועת עזה נהרג מאש חיילי צה"ל.  מוקדם יותר היום, שלושה בני אדם נפגעו מיידוי אבנים אל עבר אוטובוס של ארגון "שוברים שתיקה" באזור דרום הר חברון. האוטובוס, אשר ניזוק בעקבות המעשה, יצא לסיור מטעם האוניברסיטה העברית. הפצועים טופלו כשמצבם הוגדר קל. בין הפצועות, צעירה כבת 23 עם שריטה קלה שנגרמה משברי זכוכית.



רק לפני שלושה ימים בוצעה פעילות של יידוי אבנים נוספת לעבר אוטובוס של חברת "אגד", סמוך לכיכר באזור התעשייה שער בנימין. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים הדסה בהר הצופים אישה הרה שסבלה ככל הנראה עקב האירוע מהתקף חרדה. יומיים קודם לכן, אירעה פעילות דומה, שבה במזל לא היו נפגעים. אבנים הושלכו לעבר שני אוטובוסים שנסעו על כביש 25. נגרם נזק לאוטובוס ובעקבות המעשה המשטרה ערכה סריקות באזור.



לפני כשבוע, נעצרו שני פלסטינים קטינים בני 13 ו-16, בגין יידוי אבן לעבר הרכבת הקלה בציר שועפט. גם באירוע זה לא היו נפגעים אך נגרם נזק. יממה קודם לכן הושלכו אבנים מהכפר יעבד לעבר רכב בין היישובים חרמש למבוא דותן שבצפון השומרון. שמשתו הקדמית של הרכב נופצה, והנהג, גבר כבן 24, המשיך בנסיעה עד ליישוב כשהוא פצוע קל בכתפו. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהיו ביישוב העניקו לו טיפול רפואי ופינוהו לבית החולים הלל יפה כשהוא במצב קל.