גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי השב"כ קרוב לפענוח של חקירת הפיגוע בכפר דומא בו נשרפו למוות שלושה בני משפחת דוואבשה.



"ברגע שיוגש כתב אישום ישוחרר צו איסור הפרסום", הסביר הערב (שבת) גורם ביטחוני. להערכתו הדבר יקרה בקרוב מאוד, אולי אפילו במהלך השבוע הקרוב.



בשבועות האחרונים חלו שתי התפתחויות דרמטיות בחקירת הפרשה. בפעם פרסם השב"כ הודעה כי מדובר במעצר של שלושה צעירים שנעצרו לחקירה, ובפעם השנייה לאחר חרושת שמועות שפרצה על התפתחות דרמטית המקרבת את התיק לפענוח, אישרו בשב"כ כי חלה התקדמות נוספת.



במערכת הביטחון מעריכים כי לפענוח הפרשה יש קשר ישיר למצב הביטחוני והשלכות ברורות, שכן פענוח והגשת כתבי אישום בפרשה יכולים להוביל לרגיעה בצד הפלסטיני מאחר וקיים תסכול גדול על חוסר פענוח של פשעים לאומיים נגד פלסטינים, בעוד ישראל שולפת מבוקשים מבתי חולים בגדה יממה לאחר שהם מבצעים פיגוע.  



ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), יו"ר השדולה נגד תג מחיר בכנסת, אמר בתגובה: "התמונות שהגיעו מחתונת הדמים השבוע לא הותירו ספק עם איזה מטורפים יש לנו עסק. גורמי אכיפת החוק צריכים לטפל בטרור היהודי בצורה נחושה ובלתי מתפשרת, ואני מברך על כך שבדיוק כך הם נוהגים. הגיע הזמן שסמוטריץ' ואריאל יפנימו עד כמה טעו כשביקשו להעניק הקלות לטרור היהודי ויתנצלו גם מול אנשי השב"כ".