המודחת הראשונה של האח הגדול 7 היא אילנה כספוב. הדחה צפויה, כי מלבד להציג גוף פצצה לאישה בגילה, היא לא בלטה בתוך הבית ונוכחותה כמעט לא הורגשה. בצאתה אמרה שזה לא משנה לה שהיא הודחה ראשונה, אלא צר לה שעזבה מאחוריה את הדיירות הצעירות שהיו כמו בנותיה. נו שוין.



בימים הראשונים של תחילת העונה התלבטתי אם להתחבר לערוץ 26 שמשדר את האח הגדול 24/7. חיכיתי יום, יומיים ואז הצצתי בשידור לייב. נפלתי דווקא על הקטע שעומר צרחה נואשות, כמו האחות החורגת של סינדרלה שחטפה את הג'ננה בגלל שהנסיך לא רצה אותה. סגרתי מיד. לא אוהבת שצועקים עלי מהמסך.



כמה שעות לאחר מכן, שוב התפתיתי להציץ ושוב נפלתי על קטע, הפעם של פלורי, בהתקף פסיכוטי (איפה ד"ר רבינוביץ' כשצריך אותו?) עם צעקות ובכי קורע לב. חשבתי שמישהו מת, וזה ממש לא בשביל הנפש העדינה שלי בימים אלה עם כל הפיגועים והאסונות. ואם היא ככה בוכה וצורחת רק שבוע אחרי תחילת התוכנית, מה יהיה בהמשך כשסיר הבשר יבעבע וירתח? האם נדונו לעונה שלמה של היסטריה לא מבוקרת? סגרתי מיד ואז החלטתי סופית שיש גבול לסבל וערוץ 26 יכול לשכוח ממני, ומעכשיו אפרשן את ה"אח הגדול" על סמך השידורים המרכזיים בלבד שזה מספיק והותר ואפילו יותר מדי.


לוציפר או המלאך גבריאל?

ועל פי השידור המרכזי אמש, לא ממש הבנתי מה כולם רצו משי חי שהתנפלו עליו כמו להקת זאבים טורפים. כי היו לו ביצים להיות המצליף הלאומי המעמיד להדחה בפומבי, תפקיד שעשה אותו באופן יוצא מן הכלל וזיכה אותו בתואר האיש הכי מתאים להיות ראש ממשלה? אוי, הקנאה הקנאה. בעיקר מצד עומרי התככן שחימם את האחרים נגדו. 



האיש הוא הברקה ליהוקית שתיזכר לדורי דורות, וסביב דמותו נבנו כל הפרקים עד כה. קשה לי לדמיין את העונה בלעדיו. מבחינתי הוא המנצח הגדול. הוא רק מעצבן אותי בדבר אחד. למה הוא עושה משהו, ואחר כך מתנצל? מצד אחד הוא מודיע שהוא לא בן אדם נחמד ומה שראינו עד עכשיו זה כאין וכאפס לעומת מה שהוא מסוגל לעולל (שזה מבשר טובות, כי יש למה לצפות), ומצד שני הוא מבקש מגיל (מצא ממי לבקש) שילמד אותו כישורים חברתיים כי הוא חלש בתחום. אז אולי תחליט איסי מיאקי: אתה רוצה להיות לוציפר או המלאך גבריאל? למה לשגע אותנו?



קורין גדעון וארז טל. יותר מעניין מה היא תלבש בפרק הבא. צילום מסך: מתוך ערוץ 2
קורין גדעון וארז טל. יותר מעניין מה היא תלבש בפרק הבא. צילום מסך: מתוך ערוץ 2



איך אני מתה על אלה שנכנסים לאח ומודיעים לו שהם רוצים לעזוב, כשברור שהם לא יעזבו ולא נעליים. פלורי שלא יכולה להתמודד עם כל כך הרבה רוע, רוצה לעזוב את הבית. אבל בחוץ יש יותר רוע, יש את דעאש, לא עדיף להישאר? חוץ מזה, אמר מישהו במערבון ידוע: אם אתה רוצה לעזוב, תעזוב, אל תדבר. 



עכשיו כשאני חושבת על זה, מעניין מה היה קורה אילו האח לא היה נבהל והיה מראה לפלורי את דלת היציאה. ומה בעצם מפריע לפלורי? לא ששי חי אמר לה שהיא בית שאנית ומרוקאית ושתחזור למטבח כי חוץ מלבשל אין לה כלום בראש ושהיא טיפשה ורעשנית. כל זה ממש לא מפריע לה. מפריע לה הרוע מאחורי הכוונה שלו לפגוע בה (יחי ההבדל הקטן). אתם הבנתם את זה? אני לא. יותר מדי עמוק.



לפי מה שמסתמן זאת הולכת להיות עונת הנהי הגדול, עם הרבה בכי, צעקות שבר וגילויים של דימוי עצמי שלילי. העיקר שיש לנו את קורין גדעון ושלל האאוטפיטים ההזויים שלה. וממש לא מעניין אותי מי תהיה עליסה או מלכת הלבבות בעוד משימה אינפנטילית. מעניין יותר מה תלבש קורין בפרק הבא. 



ובכל זאת מילה טובה על האח הגדול. ההפרדה בין הדיירים העומדים להדחה לשאר הדיירים, צעד נבון. לא עוד טקס ארוך ומשעמם של פרידה מהמודחים. וכדברי המשורר: "יאללה יאללה יאללה, כאן זה לא אירופה, כאן זה ישראל, תתחילו להתרגל".