מה שהיה אמור להיות דיון פרוצדורלי בוועדת הכלכלה בדרישת מגדלי העופות להעלות את מכסות ייצור הביצים הפך לדיון עקרוני שכמוהו לא היה שנים בוועדת הכלכלה בזכויות בעלי חיים. משרד החקלאות ניסח לקראת הדיון בתיאום עם החקלאים טיוטה שמבקשת הגדלה של 7% במכסות - שמשמעותה תוספת של יותר מחצי מיליון תרנגולות שיוחזקו בכלובי-סוללה ידועים לשמצה, בהם שטח המחיה לתרנוגלת קטן משל דף משרדי. 

יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל, שהתחייב הבוקר (שני) בכתבה ב"מעריב השבוע" כי הוועדה לא תהיה חותמת גומי לחקלאים, כדבריו, מחה בדיון על הסחבת של משרד החקלאות בהתקנת תקנות לחוק צער בעלי-חיים שיקבעו תנאים מינימליים להחזקת התרנגולות. "בהעדר התקנות אני קורא לכל הפחות להתוות בחלוקת המכסות  מדיניות המאזנת בין רווחת בעלי-חיים לבין צורכי החקלאים" אמר כבל והוסיף: "ישנה הסכמה חוצה מפלגות וחוצה גבולות של קואליציה ואופוזיציה. אנחנו רוצים לראות התחלה אמתית של הסדרת הנושא". הוא דחה את בקשת משרד החקלאות והמועצה לענף הלול והודיע כי בימים הקרובים יכנס דיון נוסף בתקנות.
חברי הכנסת בדיון מכל הסיעות - תמר זנדברג (מרצ), איציק שמולי (המחנה הציוני), שרן השכל (הליכוד), דב חנין (הרשימה המשותפת), יעל כהן פארן (המחנה הציוני) ונורית קורן (הליכוד), קראו להימנע מהגדלה מיותרת של מספר התרנגולות ולעבור ללולים ללא כלובים. 

חברות הכנסת מהליכוד, השכל וקורן, אף ביקשו בדיון להעביר מסר ברוח זו מראש הממשלה ושר הכלכלה, בנימין נתניהו, המצדד לדבריהן בצמצום הגידול במכסות ובזירוז התקנות לביטול כלובי הסוללה הצפופים בלולים, בהם חיות 98% מכ-9 מיליון התרנגולות המטילות בישראל. "בשנת 2015 יש סטנדרטים מסוימים שאנחנו צריכים לעמוד בהם על מנת להיטיב עם בעלי החיים, אנחנו לא יכולים להתייחס אליהם רק כמכונות וצריכים להיות יותר רגישים לצורה שבה הם חיים" המשיכה את המסר ח"כ השכל והוסיפה: "אם כבר משתמשים בהם ככלי, אז לפחות לא לעשות זאת בתנאים של סבל ועינוי. ההגדלה בייצור צריכה להיעשות ביחס לגידול באוכלוסיה, ולא מעבר לזה. 
ח"כ תמר זנדברג (מרצ) אמרה בדיון: "סופר לנו כאן מפי משרד החקלאות על הגידול בצריכה, אבל יש נתונים דווקא על ירידה בצריכה. כוועדה אנחנו צריכים לבדוק את הנתונים הגולמיים ולראות מנין נובעת הבקשה להגדלת מכסה - ממחסור או משיקולים אחרים של תכנון השוק. מכסות זו הדרך היחידה לשמור על כמויות פחותות ולא להגיע לעודפים שמשמעותם פגיעה ביצורים חיים. אנחנו הולכים בהקשר הזה אחרי מדינות העולם, שברבות מהן נאסר לגמרי השימוש בכלובים".
עמותות אנונימוס לזכויות בעלי-חיים ותנו לחיות לחיות הביעו שביעות רצון מתוצאות הדיון ובמהלכו קראו להימנע מהגדלה מיותרת של המכסות מעבר לביקוש הצרכני, וככל שיש תוספת במכסות להקצותה ללולים ללא כלובים. "בתעשיית הביצים היחס לתרנגולות הוא כאל מכונות הטלה - כולאים אותן בכלובים צפופים שמותירים להן שטח של דף נייר, ורצפת הכלוב היא רשת ברזל אלכסונית - הן לא יכולות אפילו לעמוד. המגמה בעולם היא לעבור ללולים ללא-כלובים, שהם לולים תעשייתיים לכל דבר, שרחוקים מלספק את צורכי התרנגולות - אך זהו הרע במיעוטו".