את צעדיו הראשונים כטייס מסוקים בחיל האוויר ביקש סגן דוד לעבור עם הדמות המשפיעה ביותר בחייו - מרים פרץ, ששכלה את שני בניה, אלירז ואוריאל, במערכות ישראל. לקראת טקס חשיפת כנפי הטיס שייערך ביום חמישי הקרוב נפגשה פרץ עם מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, וסיפרה לו על מערכת היחסים המיוחדת שנבנתה בין השניים.



המפגש המיוחד התקיים כחלק ממסורת עתיקה בחיל האוויר, שבמסגרתה כל צוער מתבקש להפגיש בין האדם שהכי השפיע עליו לבין מפקד החיל. הקשר בין השניים החל כשדוד הצטרף לבית הספר שניהלה פרץ. היא התאהבה בו כבר במפגש הראשון וזיהתה מיד את הפוטנציאל הטמון בו. בדרך השמורה רק לה הפכה אותו מילד הנחבא אל הכלים לכזה המוביל פרויקטים חינוכיים כבר בכיתה ג’.



"אנחנו גרנו בגבעת זאב והיינו שכנים, דוד למד בבית ספר אחר ביישוב, לא בזה שאני ניהלתי", סיפרה פרץ, "יום אחד הגיעה אמא שלו ואמרה לי ‘אני מוציאה את הבן שלי מאותו בית ספר כי לא טוב לו שם חברתית, הוא לא מתפתח והוא לא בא לידי ביטוי’". לדבריה, "כבר מהמפגש הראשון ידעתי שאני מקבלת אוצר. אמרתי, איך יכול להיות שבבית הספר השני ויתרו עליו?".



פרץ מספרת: "מהרגע שנכנס אצלי לבית הספר הוא פשוט פרח. החברים קיבלו את דוד כמו שהוא. הייתה לו רגישות לזולת ואהבה גדולה מאוד ללימודים. בדרך לימדתי אותו תורה שבעל פה. אני לימדתי אותו את השורשים של העם הזה. לימדתי אותו פרקי אבות, מסכת שיש בה כללי התנהגות של האדם, ודוד הוא הסמל שלי לביטוי שלהם".



"מהרגע שהיא התחילה לתמוך בי בכיתה ג’ הכל השתנה”, מספר דוד, “היא זכורה לי מאז בזכות הדרך שקיבלה אותי. מרים היא דמות שהתחברתי אליה מהר מאוד, אף שהייתה מנהלת. היא גרמה לי לאהוב אותה מהרגע הראשון. אני זוכר בעיקר את השיחות על ערכים. היא כמו אמא של כולם".



"כשסיימתי את הלימודים והתחיל נושא הצבא להעסיק אותי אז חזרתי אליה", מוסיף דוד, "הייתי צריך מישהו להתייעץ איתו ובאתי אליה. היו התלבטויות בעיקר בנושא העתיד שלי, ודיברנו על ההמשך לא רק בצבא אלא בכלל בחיים, ואני זוכר שיצאתי משם מחוזק מאוד. עשו לי טוב השיחות איתה".



"כשהוא הזמין אותי למפגש עם מפקד חיל האוויר הרגשתי שזה גדול עלי", מודה פרץ, "זה מרגש מאוד שילד אומר ‘אני בוחר בך’. זה מחזק לי את האמונה בדרך שלי, בדרך החינוכית ובדרך שאני בחרתי בחיי, לאהוב את הילדים האלה. קודם כל לאהוב אותם. לפני שאנחנו הופכים אותם לטייסים צריך לתת להם אהבה. בגיל היסודי צריך לחבק אותם ולאהוב אותם, כיוון שבמקום שיש בו אהבה וחיבוק ואמונה באדם, אתה יכול להגיע לשמיים".