"אנחנו בתחילת מהפכה ענקית בעולם ההשקעות. 2016 תהיה שנת ההשקעות המאתגרת ביותר מכל השנים האחרונות. זה כבר לא יהיה עולם של פינות, והרבה מאוד גורמים ישפיעו על ההחלטות", כך אמר אתמול אלדד תמיר, מנכ"ל בית ההשקעות תמיר פישמן, בתחזית לשנת 2016.



בית ההשקעות תמיר פישמן בשליטת אלדד תמיר, ונתח ממניותיו (28%) מוחזק בידי חברת ההשקעות אופק עד, שבבעלות יונל כהן ויוסי כהן, המשמש יו"ר בית ההשקעות. לדברי תמיר, השנה הקרובה תעמוד בסימן של זעזועים והתנהגות לא סדירה במחירי המוצרים הפיננסיים בארץ ובעולם. בהתייחס לשוק הסחורות הוא אמר: "מומלץ להגדיל חשיפה לנפט ולמניות של חברות העוסקות בנפט, וזאת לאור הערכתנו שמחיר הנפט יתחזק השנה ל־50־60 דולר לחבית (כמעט כפול ממחירו היום).



על פי הערכתו, בעקבות כך גם האינפלציה תעלה וייתכן שיהיה אפשר להתקרב לטווח היעד שקבעה הממשלה (1%־3%). למרות זאת, בבית ההשקעות יוצאים מנקודת הנחה שהריבית בישראל תישאר ללא שינוי כל שנת 2016, אם כי אינם פוסלים את האפשרות להעלאתה במחצית השנייה של 2016. בבית ההשקעות ממליצים להגדיל משמעותית את החשיפה לדולר, שיהפוך לדעתם למטבע האטרקטיבי ביותר להשקעה (גם בזכות המשך עליית הריבית בארה"ב - י"ש). כמו כן, הם ממליצים להימנע מחשיפה ליורו ולמטבע הסיני.



מנהל בית ההשקעות ביקר בחריפות את התנהלות הבורסה לניירות ערך. "מדדי הבורסה אינם משקפים באמת את הכלכלה הישראלית. מניות אחדות מכתיבות את מדד ת"א 100. משקיע שמעוניין להשקיע בכלכלה הישראלית אינו מסוגל לכך, והרגולציה אשמה", אמר תמיר. עקב כך הוא ממליץ להגדיל משמעותית את החשיפה ל"צרפת, איטליה וספרד, הודו ויפן וגם להיכנס לראשונה למזרח אירופה. על פי הערכתו, מדד הנאסד"ק יוסיף במהלך 2016 7%־8% לערכו.



ביחס לשוק איגרות החוב ממליצים בתמיר פישמן על השקעה באיגרות חוב בינוניות, הנושאות תשואה גבוהה לפדיון. "אנו ממליצים להקטין מח"מ ולהגדיל חשיפה לאפיק הצמוד. בחו"ל אנו ממליצים על אג"חים נקובים בדולר במח"מ הבינוני עם תשואה גבוהה". בבית ההשקעות ממליצים להשקיע במניות הבנקים. מנגד, ההשקעה במניות רשתות השיווק והמזון אינה מומלצת, לאור התחרות הגוברת ועלויות התפעול הגבוהות.