להקת רוקפור חוגגת עשרים שנה לאלבום "האיש שראה הכל", ויוצאת לשתי הופעות בבארבי, לראשונה עם אלי לולאי, סולנה המקורי. חברי להקת רוקפור, אלי לולאי וברוך בן יצחק, הגיעו לאולפן eco life - מגזין הסביבה והחברה של eco99fm, רגע לפני שתי הופעות מיוחדות בבארבי, במסגרת חגיגות העשרים ל"איש שראה הכל", אחד האלבומים הגדולים שנעשו כאן. שמענו על השנים הראשונות של הלהקה, על האיחוד עם לולאי ועל העתיד המשותף. 



 


"האיש שראה הכל" הוא אלבום מורכב עם קטעים אינסטרומנטליים ושירים לא קצרים. מה הפך אותו לאחד מאלבומי הרוק הבולטים שיצאו כאן?
"תמימות, שיתוף פעולה בין אנשים, הליכה עד הסוף בלי פחד, עד שאתה מוצא מה שאתה רוצה. יש שם משהו אחר, סוחף, אמיתי", אמר לולאי.




חברי הלהקה מודים שלא היו מרוצים מ"רשת פרפרים", האלבום הראשון שיצא בשנת 1991 ויצאו למסע חיפוש. "באותם ימים אמרו לנו להגיד שזה אלבום שיש בו רצועות טובות לצד רצועות פחות טובות. 'הכעס' ו'שוב לא שקט' הם שירים גדולים. אבל אפשר להגיד שבזכות האלבום הזה יצא 'האיש שראה הכל'. בגלל הטראומה שעברנו עם האלבום הזה, אמרנו שנעשה הכל הפוך, אפילו ברמת הציוד האולפני. ה'דווקא' הזה, הוביל לאלבום הזה. לא חשבנו על הקהל מבחוץ, רצינו ליצור לעצמנו עולם אחר שנשאבים אליו. כשאני מנתח היום את האלבום הזה, אני מבין שהוא לא קשור לשום דבר שהיה באותה תקופה - לא מבחינת סאונד ולא מבחינת עיבוד, ואני שמח שהצלחנו", אמר בן יצחק.

בשנת 2004, עזב אלי לולאי את הלהקה במהלך סיבוב הופעות בחו"ל. הלהקה המשיכה להופיע, להוציא אלבומים מצליחים ולשתף פעולה עם אומנים נוספים. לפני כשנה הודיעה רוקפור על הופעות איחוד עם לולאי, אחרי עשור. מאז יצאו לרדיו שני שירים חדשים: "חלקיקי אבק" ונמר של נייר".





לדברי לולאי, ההפסקה עשתה טוב לשני הצדדים: "עשיתי אלבום סולו, ויש לי אלבום שני שמחכה. רוקפור עשתה דברים יפים בלעדי, לקח לי זמן להודות בזה". מבחינת ברוך בן יצחק היו תנאים לאיחוד. "לא רציתי שיהיה איחוד עם הופעה בלבד. היה לי חשוב מאוד שנכתוב משהו ביחד ולראות איך זה יצא. אם הבסיס הזה טוב, אז השאר שטויות. כתבנו כבר הרבה שירים ביחד, אנחנו עובדים על אלבום, אבל זה לא פשוט. לא עשינו איחוד וזהו, הלהקה פעילה", הוא הוסיף.במסגרת חגיגות ה- 20 ל"איש שראה הכל", תופיע הלהקה ב- 9.1.2016 בבארבי ת"א (כל הכרטיסים נמכרו). הופעה נוספת נפתחה ב- 10.12016 בבארבי ת"א.