סיכום שנה בספורט: לרגל פרויקט סיכום שנת 2015, ביקשנו מצלמי הספורט שלנו, שעושים ימים כלילות באצטדיונים ובמגרשי הספורט, לחזור לצילום אחד, לרגע שנחרת להם בזיכרון והוא מסכם עבורם את השנה. לרוב אוהדי הספורט "צלם ספורט" נשמע כעבודה חלומית, אך אסור לשכוח שהם נמצאים שעות בכל מזג אוויר – גשום או שרבי, בחיפוש אחר התמונה המושלמת ו"מבלים" זמן רב בטיסות למשחקים בחו"ל ולעתים רבות מפסידים את הרגעים האישיים שלהם בבית. 


לא היה להם קל להתמודד עם המשימה, ולאחר שהם יצאו מההלם שהם אכן מוגבלים לתמונה אחת בלבד, הם החלו לחפש אחר אותה התמונה הנבחרת. כל אחד מהם בחר ברגע שונה לחלוטין, שמציין עבורו איזושהי נקודת ציון דרך בשנת 2015. כפי שתראו, חלקם לא ממש התאפקו ובחרו עוד תמונה או שתיים - אנחנו זרמנו איתם...

דני מרון - המספרת של ארבייטמן 


"שתי דקות לסוף המשחק, שלומי ארבייטמן מחליט לעלות לאוויר מול הפועל חיפה ולהבקיע שער מהסרטים, כדי לקבוע 0:1 קטן שמסמל, אולי, שזו השנה של הפועל באר שבע לקחת תואר. בדרך כלל המזל הולך עם הטובים, ובשלוש השנים האחרונות הוא היה אצל מכבי תל אביב. יש רוחות של שינוי באוויר, לפחות עד סוף השנה האזרחית".

שלומי ארבייטמן במספרת נגד הפועל חיפה. צילום: דני מרון
שלומי ארבייטמן במספרת נגד הפועל חיפה. צילום: דני מרון

ערן לוף - הברק מעל סמי עופר


"מאוד קשה לי לבחור תמונה ספציפית, זה כמו לענות על שאלה של 'איזה מהילדים אתה הכי אוהב'. אבל אם לוחצים אותי לקיר, אבחר ללא ספק את התמונה מהשנה שחלפה שברק הופיע לרגע מעל לאצטדיון סמי עופר בחיפה. במשך כל המשחק היה גשם חזק במיוחד וליוותה אותו סופת ברקים. הוצאתי מתיקי עדשה רחבה בשביל שאוכל ללכוד ברק בזמן צילום המשחק, ובמקביל לצילום המשחק פשוט הנחתי את המצלמה על התיק שלי וצילמתי עד ש'תפסתי' אותו".

ברק בסמי עופר. צילום: ערן לוף
ברק בסמי עופר. צילום: ערן לוף


"תמונה שאני אוהב במיוחד - שחקן מכבי חיפה, אוראל דגני, אשר נפצע בעקבות תיקול של שחקן הפועל תל אביב העונה לשם קלאודיו בומבה. אני קראתי לתמונה 'קיבל בומבה', תמונה שאותי שעשעה במיוחד (השחקן עבר בשלום את התיקול)".

אוראל דגני וקלאודיו בומבה. צילום: ערן לוף
אוראל דגני וקלאודיו בומבה. צילום: ערן לוף

תמונה אהובה נוספת - "שלומי אזולאי, שחקן בני סכנין, מנסה לתקל את אושרי רואש ונראה כאילו הוא פשוט שוכב ומסתכל עליו מקפץ מעליו. אני אוהב את התמונה הזאת במיוחד מאחר והשחקן הקופץ נראה כמשתתף בתחרות ריצת משוכות".

שלומי אזולאי מנסה לתקל את אושרי רואש. צילום: ערן לוף
שלומי אזולאי מנסה לתקל את אושרי רואש. צילום: ערן לוף


אודי ציטיאט - אוהדי מכבי תל אביב בסטמפורד ברידג'

"התלבטתי אם לבחור רגע שיא בכדורגל, כמו הגול של ערן זהבי, אבל החלטתי לבסוף להתמקד דווקא באוהדים. בחרתי בתמונה שמסכמת עבורי את כל המסעות שעשיתי באירופה. רגע שיא אחד נרשם בלונדון, סטמפורד ברידג' - באצטדיונה של קבוצת העל צ'לסי. 3,000 אוהדי מכבי תל אביב באו חמושים בצעיפים צהובים ודגלי ישראל ליהנות מהחוויה של ליגת האלופות".

"ביום המשחק ירד גשם כל היום והיה חשש שנצטרך לצלם את המשחק רטובים, אך בסופו של דבר, הגשם הפסיק למשך שלוש שעות בזמן המשחק. אוהדי מכבי תל אביב יצרו אווירה נהדרת, שלרגע חשבת שאתה נמצא בבלומפילד".

אוהדי מכבי תל אביב. צילום: אודי ציטיאט
אוהדי מכבי תל אביב. צילום: אודי ציטיאט

 
אוהדי מכבי ת"א בסטמפורד ברידג'. צילום: אודי ציטיאט
אוהדי מכבי ת"א בסטמפורד ברידג'. צילום: אודי ציטיאט


אסף קליגר - רגע האמת
 


"התמונה שבחרתי צולמה במהלך ריצת גמר 100 מטרים גברים באליפות ישראל באתלטיקה. בשנה הבאה תתקיים האולימפיאדה בריו, וריצת 100 המטרים היא התחרות הכי יוקרתית בחלק האתלטי של האולימפיאדה. אמנם ישראל לא שולחת נציגים לריצה הזו אבל נפלא לראות את הרצים הללו מקדישים את כל מרצם למען התחרות. אני מאוד אוהב אותה כי היא צולמה ברגע המכריע של הריצה, שהוא קו הסיום, ומעניין לראות את הבעות הפנים בשבריר שנייה הזה מעבר קו הגמר".

גמר 100 מטרים גברים באליפות ישראל באתלטיקה. צילום: אסף קליגר
גמר 100 מטרים גברים באליפות ישראל באתלטיקה. צילום: אסף קליגר